Hem efter 5 år...???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
a-team sa:
fan!! vill gärna hålla med förgånde talare,men med vilken rätt får vi döma biosarna????

grunden är ju att barnen skall tillbaka??
sen får man väl lita/hoppas på att soss sköterna sina kort rätt???
men vi får ALDRIG gå in och döma någon,oavsett vad som hänt tidigare (tar emot att säga så här...)

Jag kan tycka att vissa barn aldrig mer ska bo hos bioföräldrarna igen utan att döma bioföräldrarna.
Nej, grunden är många ggr att barnen inte ska bo hemma hos bio igen. Det kan handla om grava förståndshandikapp hos föräldrarna eller Grova brott tex.
 
Har nu fått reda på att en hemtagningsbegäran är inlämnad...hade nog det på känn när jag inledde denna tråd...varför ska det behöva vara sådana så ofta... :? önskar nu av hela mitt hjärta att det är kloka männiksor i rätten som ska ta beslutet..... :littlesad
 
Gör mitt bästa... sa:
Några fler ord....Många ungar-vad fruktansvärt för barnet att ev behöva flytta tillbaka!!! Meddela gärna vad som händer!!

Bortblåst- var det ett LVU eller SOl -placering på det barn som valde att flytta hem till bio efter 5 år???!!! Lova guld och gröna skogar...så klassiskt....

Fia- Lotta- Jag är inte alls av den åsikten att alla barn ska jobbas på att få återgå till hemmet!!! Vissa saker som man gör mot sina barn är inte acceptabla- och vissa saker ska man inte kunna göra något åt så att manhar en chans att få tillbaka sina barn. Jag skiljer på orsak till placeringarna. Har man misshandlat , eller utnyttjat sina barn sexuellt ska man , inte ens efter behandling, få tillbaka sina barn. Det är min starka åsikt, orubbliga tanke. Missbruk och annat kan man bli fri från, likaså andra besvärliga livssituationer, det tror och vet jag. Men har man en gång misshandlat sina barn upprepade gånger allvarligt har man försakat sin chans att vara förälder åt det barn man gjort illa. Några terapitimmar hos en behandlare tror inte jag alltid är tillräckligt för att försäkra sig om att föräldern i en ny pressad situation kan hantera situationen utan att ta till slag, sparkar, skakningar och våld!!


Det var en SOL placering och det var efter 10 år..... Det var en ny insatt socialsekreterare som släppt iväg :angel: utan att ta reda på hur det skulle gå. Vi fick en omgående uppsägning.... Vi hade dock ett syskon kvar och det dröjde 2 år innan dom tog kontakt med denna för att fråga hur det går, det var efter en anmälan från oss till nämden. Ungdomen som flyttade har aldrig hört något från den placerade kommunen........... Man blir så ledsen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp