hem !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om de kommer hem och de inte är någon förändring hemma,,,törs soc ta dem igen ? När inte luv gick igenom den här gången...?? de handlar mest om psykisk barnmisshandel.Svår att påvisa .Berättat för den stora och hon blev inte så glad som jag trodde.8 månader så de är ju inte jättelänge. Vad ska man säga ? hon tiger som muren ... och säger att hon aldrig mer ska göra några dumheter..Tror hon bär jättemycket skuld i det här..Hur ska jag säga ? hon vill ju bo hos mamma.. men har nu fått insyn i ett annat liv. Hur blir de för en förälder att ta hem dem ? finns de saker man ska tänka på ? Soc trodde de skulle bli luv ,,men nu ska de hem..Blir de inget mellanting ? släpper man helt då eller ?
 
Hej!

Jag vet inte hur det blir för er :angel: , men ibland så följer det med annan hjälp vid hemgång. t.ex stöd i hemmet eller så. Man kan absolut göra ett omhändertagande igen om det inte har blivit bättre.

Tre
 
I vårat fall sa de att när väl lvu är släppt o barnet flyttat hem, får de inte kolla upp familjen. de måste vänta tills anmälningarna strömmar in igen.

Helt galet när barnet varit placerat i åratal som i vårat fall.
 
Ja.... soc verkar stå som hanfalla de hade räknat med luv stenhårt. Och nu ingenting ? är de inte lite stor skillnad ? Jag ska va kontaktfamilj en helg i månaden , är inte de lite lite ? Är inte två helger bättre ? Eller är de jag som börjar få seperationsångest. Det kanske ändå e bättre att de bor stadigt på ett ställe. Men de e de att de är samma sak. Sen undrar man ju lite på anmälingar som strömmat in.. folk tänker nog att har de gjort en anmälan så tror man soc har koll.. De tar nog mycket till att de ska gör en till. Sånt tar ju energi.Och hände inget förra gången..Då kanske man inte gör något nästan gång heller som granne. Ska man verklgien förlita sig på grannar.. Och de är ju inte alltid grannar har den inynen heller ? mina små troll :razz: :razz:
 
Precis min åsikt, har man en gång anmält o inget händer, då gör man inget mer. och vet man att en granne anmält, då gör man inget heller och soc vill ha in fler anmälningar innan de gör något.
Nej galet är det.
Hoppas det går bra för er lilla.
 
familjekär sa:
I vårat fall sa de att när väl lvu är släppt o barnet flyttat hem, får de inte kolla upp familjen. de måste vänta tills anmälningarna strömmar in igen.

Helt galet när barnet varit placerat i åratal som i vårat fall.

Enligt en ny bestämmelse(11 kap.4b och c §§ SoL) kan soc besluta om uppföljning oberoende
av samtycke.Då har soc två månader med insikt i familjen efter hemflytt!
 
Ja barnen e hemma ,,o de ällsta barnet säger snabbt att allt är jättebra. Dok ser/hör man mellan raderna .Att det inte riktigt stämmer i praktiken som ungen säger. Vet inte om man ska ligga lågt o ge e en ärlig chans. Och jag får ju ingen information av vad mamman får för hjälp .Barnen e är 10 dagar i månaden... Men känsligt läge om just jag ska vara den som påpekar att de inte fungerar ??!! Eftersom de med är ett komplicerat med bioföräldrarna. Man vill ju inte att de ska känna sig hotade.Då plockar de bort barnen hos oss.De har ju tidigare bytt dagis /skola när de har reagerat. Jag är väldigt nyfiken på vad soc har för insyn ??!! fungerar de i praktiken ? vad har ni för erfarenhet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp