Hemlängtan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våran placering har sådan hemlängtan till bio. Bio funkar en tid för att sedan falla tillbaka till missbruket så h*n hinner aldrig flytta hem utan hela tiden hoppas att snart så ska jag hem. Barnet hinner aldrig landa hos oss FAST barnet/tonåringen(svårt diffinerat) har bott hos oss i flera år. Vi upplever att han känner att vårat hem är endast en hållplats för stunden.
Soc och även bio har pratat med barnet flera gånger om hur situationen ser ut.
Hur har ni arbetat med detta problem?
Karin

Detta ämne kom på fel plats, kanske inte i alla fall ,då detta problem ligger till grundan till alla problem som vi har. Tankarna har flygit i huvudet att avlsuta om vi inte får proffs hjälp.
 
Hej Karin70
Jag känner så väl i gen problemet,
Kräv handledning o bli litte tuffare i diskutionen med barnet,
Att våga prata att så här är det( att passar inte galoscherna pröva en hatt)
Skämt åt sido,
Men ni kanske förstår va jag menar, vi var i en liknande situation då det kändes hopplöst vi bad om hjälp o fick handledning o barnet ifråga undra varför vi gick i samtal o vi tillslut i samtalets gång sa som det var.
Effter en tid o samtalen snudda vid ämnet sa min man vill du att vi ordnar ett annat hem till dej då dina biosar är rent ut sackt olämpliga och det vet du!!!!då fick vi en vändning h*n började att tala om för oss hur glad h*n var som hade oss.
Ja en lång historia kort men så gick det till,
Vi har fått det jätte bra hoppas det ornar sig för er.
Kram alla tappra
 
En tanke jag får när jag läser om ert dilemma:
Har någon gett detta barn tillåtelse att känna sig hemma hos er? Förstår du hur jag menar? jag tänker att ffa soc måste säga: du bor här nu och du får känna att det är ditt hem för tillfället.
Våra barn har så många att ta hänsyn till att det blir nästan för mycket. Och att längta hem måste man ju få tillåtelse till också även om man tydligt klargjort att det inte går att flytta hem.
Vad biosarn säger och hur dom agerar är ju ett dilemma men något som soc ska ta anser jag.

Jag vet inte om det var till nån hjälp men...

Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp