Hemmaföräldrar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag räknar mig som hemmaförälder+att jag är familjehem
Läste i en tidning detta:

Hemmaföräldrar utför inte bara ett kvalificerat chefsarbete
utan är värda en chefslön.
Vad glad jag känner mig det finns folk som uppskattar oss.
Inte bara säger att åå vad bra du har som går hemma och inte behöver jobba.
FÖR JOBBA GÖR JAG.Jag är just nu hellt slut på kvällen lägger mig vid 21.
 
Haha, känner igen mig i det och som du märker på vilket klockslag jag skriver det här inlägget så är det inte ens säkert man får komma i säng när man behöver det....... :smirk:
 
:claphappy: Jag surfade runt här inne o hittade den här gamla tråden. Jag tycker ibland jag känner mig som jag har ett litet företag här hemma (missförstå mig rätt) Det ska planeras, delegeras, service, vara ansiktet utåt, flexibelt, väljer mina arbetstider själv på pensionatet, taxi verksamhet...osv osv. Det fina i kråksängen är att jag bestämmer över mina arbetstider i mångt o mycket. Det är inte bara att vara hemma... Jag tycker det är ett värdefullt jobb.
:banan:
Mammac
 
Igår, när jag var på möte med min egna kommun ( arbetskommun) , , fick jag ett erkännande som jag tog med mig. När de undrade hur mmin vardag ser ut med det placerade barnet sa personalsekr att "det är ju ett arbete du gör". Persoalchefen som ansvarar för min återgång till förvärvsarbete kommenterade att jag ju aldrig är ledig. O så är det ju. Jag älskar det placerade barnet, men att ta hand om det är ett arbete- i mångt o mkt liknar det jobbet jag gjorde i kommunen - enda skillnaden är att jag älskar barnet jag tar hand om så starkt- det har jag ju inte gjort med barnen jag tidigare arbetet med.... dessutom hade jag inte den tuffa biten biologiska föräldrar som kräver sitt. Så JA, det är ett arbete att ta hand om familjehemsplacerade barn....i synnerhet de som kräver alldeles extra mkt extra.....med handikapp o liknande....
 
OJ ......
Det var inte ett litet erkännande :claphappy: .
Sådana skulle det finnas fler av .
Har läst lite här och där och förstått att det är en sammanfattningsvis tuff placering så sug åt dig :bow .
Att man tar på sig ansvaret för ett barn är tungt bara det men med bio som håller på åxå ..... jösses .
Det måste kännas skönt att få den bekräftelsen .......
Hade jag fått det hade jag sett ut som en av de korkade teknade figurerna som dansar fram på tårna i ren lycka LOL . :banan: :banan: :banan:
Misstänker att du har större värdighet :wink:
 
Ska vi spalta upp vad vi har för arbetsuppgifter när vi har placeringar......fyll på:

Barnskötare,
Fritidsledare,
Ssk,
Mentalskötar (ok, amatörpsyklog då ;)
Samtalsterapeuft,
Kockerska,
Kallskänka,
Dietist,
Städare,
Chaufför,
Sekreterare,
Lärare,
Chef och arbetsledare,
Tvätteribiträde,
Coaching (ala lyxfällan till alla tonåringar som hamnar i skuldfällan)
Personlig bankomat till alla tonåringar (tror dom i allafall)
Väktare och livvakt (för dom med skyddad identitet)
Målare (efter alla små :angel: som ritar på väggarna)
IT tekniker för att rensa allt virus när dom försökt ladda ner saker från nätet.

HM....vilken simulationskapacitet vi alla har, kommer ni på nåt mer?

Vi har kanske inte den formella utbildningen men vi har den reella kunskapen, en applåd till alla med placeringar :claphappy: :claphappy:
 
Jag tror ni glömde psykolog och pedagog (ibland).
Kanske också meterolog när det finns önskemål om särskilt väder vid umgänge :?

Kram Tre
 
Oj hittade denna tråd och fick mig ett gott skratt....
Ja alla yrken stämmer ju och även fast jag är hemma heltid så försöker jag hinna med annat oxå.
Så detta fick mig att tänka på hur min dag var för ett tag sen då det var multi tasking på hög nivå:
Som vanligt morgon kaos vid frukost jag var MAMMA med alla de yrken det innebär
När jag fått iväg dom till skolan var jag byggherre (står så i mina bygglovs handlingar) Jodå gubben och jag håller på skol tid på att renovera ett nytt större hus åt oss.
Så med andan i halsen innan taxi service hämtning i skolan for jag in på banken för att fixa lite papper då var jag företagare (har en byggfirma lite vilande) Här hann jag inte byta om utan fick köra detta iförd målar byxorna :smirk:
Så då hela ruljansen av mamma familjehem kokerska mm tills gubben får ta över för
Kl 17 svidar jag om till mitt extra knäck och tar ett par timmar som personlig assistent för att sen däcka i säng kl 01.00
Ha ha gäller att ha många kunskaper och förmågan att ha många bollar i luften samtidigt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp