Hur gammal ska barnet vara...för

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Oj vad svårt. Det beror ju jättemycket på barnet. Min sexåring vill vara själv, men jag får gärna springa in och borsta håret när min nioåring kissar.
Vi är en sån familj som alltid stänger dörren till toaletten, där är det ju också olika. I en del familjer är det ju väldigt öppet. Alla är på toa, duschar och borstar tänderna på en gång.
Fråga om det är ok, det gör jag.

Själv har jag med mina små när jag är på toaletten upp till två, tre år kanske. Sen säger jag att jag vill vara för själv.

Det beror helt på barn och situation, vi tillhör nog den öppna familjen!
Du får nog beskriva situation så vi kan svara... :wink:

Carina

I våran familj är vi super öppna men nu när dom små är 4 år säger jag blankt nej till besök när jag är på toa men det är svårt som katten för nog behöver alla 4 kissa precis när jag är på toa Phu så vi har en potta på toa så ;)
Men stänger dörren och försöker i alla fall men om du tänker på dusch är det jätte svårt när kan man släppa dom där själva ?

Är det dusch eller toa som du tänkte på ?

Skorpan

Mitt barn fyller nio. Han älskar att bada i badkaret. Han vill att jag sitter på toasitsen medans han badar. När jag har gått ut från badrummet för att göranåt annat...så ropar han MAMMA DU SKA SITTA HÄR!
Ok ok jag kommer.Jag råkade glatt berätta detta till socsekreterare...han blev helt bestört o sade...Du kan absolut inte vara i badrummet,han är stor nog. Gå bara ut och stäng dörren. Han klarar sig själv...sa socsekreteraren....Jag tror att det var socsekreterarens personliga åsikt,,inte relevant

envis sa:
Mitt barn fyller nio. Han älskar att bada i badkaret. Han vill att jag sitter på toasitsen medans han badar. När jag har gått ut från badrummet för att göranåt annat...så ropar han MAMMA DU SKA SITTA HÄR!
Ok ok jag kommer.Jag råkade glatt berätta detta till socsekreterare...han blev helt bestört o sade...Du kan absolut inte vara i badrummet,han är stor nog. Gå bara ut och stäng dörren. Han klarar sig själv...sa socsekreteraren....Jag tror att det var socsekreterarens personliga åsikt,,inte relevant

Men herre gud..........
Jag har en trettonåring som duschar med öppen dörr och inte bryr sig om vi borstar tänderna samtidigt!!??
Men, ibland vill han vara ifred och då får han givetvis det.

I vårt hus betyder öppen dörr fritt fram och stängd dörr knackar man ALLTID på, gäller ALLA.
Låst, ja, det är väl självklart vad det betyder :wink:
Men det är bara badrums/toadörren som får låsas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp