Hur många gånger...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur många gånger är det egentligen "okej" att sticka hemifrån när man är placerad ?
Vår kille har precis dragit igen...Väldigt enkelt att förutse NÄR han ska göra det = när vi konfronterar något dumt han gjort ! Å då packar & sticker han. Soc. verkar ta det med ro så länge han vistas hos en kompis !!!!!!!!!!! :bounce:
Men VI då ? Vår familj mår ju också dåligt av detta "hattande" fram och tillbaka, att inte veta om detta blir sista gången han drar eller om det är för gott........ :?
Allt annat fungerar jättebra, så bra man kan förvänta sig av en strulpelle. Det är just "bara" när han ska ta konsekvenserna och svara för sina dåliga val, då slår det slint å han drar.
Att soc. inte går in och bestämmer lite mer där tycker vi är väldigt konstigt, han är ändå bara 15 år...Å får göra som han behagar ??
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

En fundering - det här med konsekvenser...förstår :angel: det tänket? Det är ju inte alltid att det går att förstå... Att konfrontera ngn som faktiskt inte förstår fungerar ju inte - tycker att ni ska be om handledning i hur ni kan hantera problemet och gå framåt och stå ut!

Lycka till!!

...Det är en av hans stora problem, som ingår i hans utredning på bup..... Han KLARAR inte av att stå "till svars" . NATURLIGTVIS tar vi det försiktigt, nästan FÖR mycket med tanke på detta. Samtidigt kan det ju inte vara okej att stjäla, ljuga uppenbart o strunta i skolan för att man inte har lust, det är precis vad vi har försökt lära honom. Även pratat mkt. när såna situationer INTE är aktuella så att säga. Prata går bra, så länge det inte gäller någon faktisk händelse.
Vi HAR bett om hjälp....många gånger... :roll:
Idag fick vi veta att han sagt till soc. att han VÄGRAR komma tillbaka till oss igen. Vet inte vad som händer nu.............

Nu är vi inne på 3:e veckan sen killen stack, han har inte kommit tillbaka....
Första veckan var det ganska tät kontakt med soc och biosar o skola, men nu är det över en vecka sedan någon ens ringde oss ! Vi har iof fått veta att ansvaret inte är vårt för tillfället när han är på rymmen. Jag ANTAR att de försöker få honom att vilja komma tillbaka till oss :roll:
Tyvärr är hans mål att få komma till ett behandlingshem, då han tycker att det är coolt :bounce: Vad vi vet är att han flyttar runt bland kompisar nu och det verkar vara okej med soc...! " Så länge biosarna inte är oroliga.." Å DOM orkar inte bry sig så det är klart att dom säger att dom inte är oroliga :bounce:
Att detta är okej och att INGEN uppdaterar till oss vad som händer tycker jag är under all kritik ! Men visst, vi får betalt ändå än sålänge, så jag antar att vi inte ska klaga... Väntar mig ett samtal vilken dag som helst där soc. säger upp detta uppdrag ....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp