hur ofta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur ofta och med hur många ringer era barn...
vi har tele samtal varje dag tre st varav ett påverkar plac och oss neg..
känner att det är ok i början men så här orkar jag inte ha det i längden.
hur har ni andra det med tele kontakt.



trött nybliven fam h mamma
 
Så ska ni inte ha det. Prasta med ert soc. som får ta den biten med bio. Dem får ringa vid uppgjorda tider och hålla sig till det helt enkelt. Känner tyvärr andra som har råkat precis lika illa ut och blev i princip "uppätna av telefonsamtal. Ta det på en gång med soc!
Vänlig hälsning MGB
 
Hej,
i början när :angel: kom då hade vi telefonterror! typ 10 ggr/dan,jätte jobbigt,framförallt för dom två :angel:Jag pratade med soc många ggr och dom i sin tur med föräldrarna men dom förstog helt enkelt inte.I början fick dom pratar 1 gång per dag och så stängde jag av telefonen eller svarade helt enkelt inte. (Med soc godkännande) Men efter att "chocken" för alla anhöriga hade lagt sig(LVU+omedelbart omhändertagande)började situationen normalisera sig.Nu pratar dom 10 min var/1 ggr per vecka och det fungerar bra.
Föräldrarna har fått lov av mig att ringa till mig utöver om dom undrar över nånting osv och även det fungerar bra.Nu. :angel
Men som MGB skriver,prata med soc,dom ska ta det och inte du!
Hälsningar,
TwighlightCat
 
Vid början av vår placering gick telefonen varm ungefär 3 veckors tid.Sen upphörde nästan alla telefon samtal.Det blev skönt men nästan lite konstigt.
Det var allt eller inget.
Men visst är det jätteviktigt att få jobba ihop familjen i lugn o ro.
soc pratade med oss om det innan vår placering kom. Om just samtalen blev för mycket för oss så skulle dom begränsa det.
Så blir det inte bättre så hade jag sagt ifrån man orkar inte hur mycket som helst.
Lycka till
 
Vårat soc gjorde klart från början att bio har telefontid varannan vecka, en kväll. De har ett klockslag de kan ringa mellan. Ibörjan var det lite strul, men visade sig att det rörde sig om missuppfattning. Sen när allt var tillrättalagt har teltider funkat kanon. Skulle de ringa nån gång när de inte ska har jag mandat att tala om att nu passar det inte. Och det funkar kanon.

Bio förstår och jag kan koppla av.

När vi var på sem. så ringde vi upp dem.

En annan gång ringde de och ville senarelägga tiden pga famomständigheter. Det passade inte oss, men sa att jag kunde ringa dem dagen efter.

Jag tror att man kommer långt om man har en god relation till bio, dock ska man ha klara regler, veta själv hur man vill ha det.
Vi ville inte bli nerringda och detta har respekterats av bio och soc.
Önskar er all lycka till
 
tack Turnit för dit svar jag tycker ochså att det är viktigt med en god relation men det verkar inte gå i deta fallet hon bär sig hemskt åt mot mig vissa gånger vi har pratat och därför orkar jag inte ha det på deta viset längre har ont i magen när jag vet att hon ska ringa..
Alla är ju tyvärr inte resonabla :roll:
 
Du ska helt klart inte stå ut med att hon beter sig illa. Ta det med soc. Det är deras jobb att sätta stop och sätta upp riktilinjer.

Lycka till!
 
Med våra syskon hade vi "telefontid" på söndagskvällarna.
Med skilda föräldrar och två barn som båda ville prata var vår telefon i princip blockerad 3 timmar varje söndag.
Detta var något som VI föreslog vid placeringen för telefonkontakter var inte alls planerade från början.
Arrangemanget funkade i de flesta lägen även om modern hade svårt att acceptera att vi inte ville bli uppringda på mobilen när vi var borta på semestern så de missade ETT samtal!
Fadern hade vi aldrig några problem med.
 
"Våra" barn har bott hos oss en dryg månad,och det blir troligen ca.en månad till...Tror man,i nuläget.det är altså en jourplacering,SOL.
Deras umgänge med bio tar snart kål på mej... :littlesad
Två gånger i veckan skjutsar jag dom åtta mil(en väg) till omgänget(två timmar),väntar i samma stad dessa timmerna,då jag inte hinner hem under tiden.Försöker att fördriva tiden med nåt,liksom....
Blir altså 16 mil t.o.r,32 mil i veckan,120 mil/mnd.
Utöver det,har bio "ringtid" två gånger varje dag,morgon kväll...
Detta skaper oro hos ungerna,och det sliter på oss med.
nu vill bio utöka umgänget till TRE timmar varje gång :? ..Och jag känner bara att jag inte orkar!!! Det är begrensat vad man kan hitta på i flera timmar två gånger varje vecka.
Kan vi neka utökat umgängestid,iom.att detta är en sol-placering? Är det egoistisk a mej,att känna att det räcker med TVÅ timmar varge gång?
 
Försök kompromissa med tre timmar EN gång veckan?
Och stå ut med samtalen tills vidare OM de går med på ett umgänge..........
Lättare med telefon än körandet..............
 
honey sa:
Försök kompromissa med tre timmar EN gång veckan?
Och stå ut med samtalen tills vidare OM de går med på ett umgänge..........
Lättare med telefon än körandet..............
Jag har försökt detta,men bio säger h*n VILL ha två gånger i veckan.Vi upplever att soc är lite flata angående detta.Behöver kansje vara tydligare..
 
Låter sjukt säg till soc att säga ifrån hur ska ni orka.
säg att ni inte kan göra ett bra jobb om det ska vara på det viset ställ krav ni måste orka umgänget ska vara för barnens skull först och främst inte meningen att ni och barnen ska bryta ihop.

stå på dej :razz:
 
Hej!
Vi har haft våran placering i snart fem år och nästan hela tiden haft umgänge varannan helg.....Där planeras det just nu för hemflytt till jul.
/Fia
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp