Försöker klura ut vad SKL menar i texten för arvodet för kontaktfamiljer enl SOL.
Så här står det i texten:
"Arvodesersättning
Beräkning av rekommenderad arvodesersättning för år 2010 Ersättningen grundar sig på löneläget för vissa yrkesgrupper inom vårdsektorn, utgår från aktuell lönestatistik (4.1% år 2010) och är per dag, 1/30 av månadsarvodet för familjehem. På lördagar, söndagar och helgdagar utgår dubbelt arvode. Om vistelsen varar sammanhängande mer än 14 dagar, vid t.ex. skollov, ges dubbelt arvode på helger enbart inom ramen för de första 14 dagarna. Om vistelsen är fredag till söndag räknas det som 2 ½ dygn. Individuell bedömning måste göras utifrån vilken arbetsinsats uppdraget kräver."
Här är 2 saker som måste redas ut:
1: lördag, söndag och helgdag utgår dubbelt arvode.....
2: fredag till söndag räknas det som 2½ dygn.....
Dygnsersättningen är på 164 kr/dygn.
Frågan bli då:
Blir det först 164kr x 2 = 328 för lördag resp söndag
och sen ½ dygnsersättningn för fredagen
Så om jag tolkar det rätt så blir det 82 kr för fredag och 328+328 för lördag/söndag???
Hänger ni med i min tankegång?
Så här står det i texten:
"Arvodesersättning
Beräkning av rekommenderad arvodesersättning för år 2010 Ersättningen grundar sig på löneläget för vissa yrkesgrupper inom vårdsektorn, utgår från aktuell lönestatistik (4.1% år 2010) och är per dag, 1/30 av månadsarvodet för familjehem. På lördagar, söndagar och helgdagar utgår dubbelt arvode. Om vistelsen varar sammanhängande mer än 14 dagar, vid t.ex. skollov, ges dubbelt arvode på helger enbart inom ramen för de första 14 dagarna. Om vistelsen är fredag till söndag räknas det som 2 ½ dygn. Individuell bedömning måste göras utifrån vilken arbetsinsats uppdraget kräver."
Här är 2 saker som måste redas ut:
1: lördag, söndag och helgdag utgår dubbelt arvode.....
2: fredag till söndag räknas det som 2½ dygn.....
Dygnsersättningen är på 164 kr/dygn.
Frågan bli då:
Blir det först 164kr x 2 = 328 för lördag resp söndag
och sen ½ dygnsersättningn för fredagen
Så om jag tolkar det rätt så blir det 82 kr för fredag och 328+328 för lördag/söndag???
Hänger ni med i min tankegång?