jag avskyr!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag avskyr när folk är familjehem enbart för att få pengar. Sedan s*iter de i hur barnet mår och i resten. Det gör ont att höra, det gör ont att uppleva sånt. Alla barn har rätt att få må bra, hur gamla än de är. Alla barn har rätt till en mamma och pappa som de älskar och får kärlek utav.

lite funderingar såhär på kvällen.

Håller ni med? :razz:
 
Tvivlar på att särskilt många är familjehem enbart för att få pengar.......
Och skulle någon lyckas bli det så blir dom garanterat inte särskilt gamla som familjehem för man kommer VÄLDIGT snabbt på att det blir inte många kronor över......

Självklart har alla barn rätt att må bra o få kärlek... det tror jag alla håller med dig om.
Sen om dom får det av bioföräldrar eller fosterföräldrar eller kanske av båda spelar mindre roll.
 
Jasså, det ska påbörjas sådana inlägg även här nu? Vart vill du komma med ditt resonemang egentligen?
Jag blir mest bara trött på att människor orkar med att skriva den sortens inlägg, det ger verkligen ingenting.
Jag håller med Trixen, att jag tvivlar verkligen på att några familjehem är det för pengarna enbart.

onlyme sa:
Jag avskyr när folk är familjehem enbart för att få pengar. Sedan s*iter de i hur barnet mår och i resten. Det gör ont att höra, det gör ont att uppleva sånt. Alla barn har rätt att få må bra, hur gamla än de är. Alla barn har rätt till en mamma och pappa som de älskar och får kärlek utav.

lite funderingar såhär på kvällen.

Håller ni med? :razz:
 
Hejsan och lugn i stormen.Vet du någon som inte tar hand om sina barn bio eller familjhp så får du göra en anmälan om detta. :littlesad .alla barn ska ha det bra.

ha det gott.. :rollhappy:
 
Självklart ska alla barn ha det bra - oavsett om dom e placerade eller bor hos bio! Det strävar väl i vart fall de flesta av oss familjehem efter :razz: Men som överallt annars i samhället så kan det hända saker... Och får väl faktiskt hålla med - finns rötägg i familjehemsvärlden, precis som överallt annars. Det som är jobbigt för oss som familjehem är att det alltid är rötäggen som lyfts fram :x

Hur ofta lyfts det positiva fram - som förekommer mycket mer frekvent - nästan aldrig!
Det e det som är mest trist :littlesad Vi älskar ju våra ungar! OCH vi gör ett förbaskat viktigt jobb som vi ska vara stolta över :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp