Jajamen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
:D
Hej alla nu äntligen har vi fått en förfrågan och nu behöver jag lite info,vi är ju nybörjare.
Idag på fm ringde soc och frågade om vi kunde ta emot 2 syskon akut över helgen.Efter info och träff med soc kl 13 tackade vi ja,sedan träffade vi biomamma och senare på em dom 2 syskon.Det bestämdes sedan att dom ska komma imorgon och ska bo här tom på söndag.På måndag ska det bli ett möte för att kolla hur det ska gå vidare.
Eftersom den här kommunen inte har jourhem(finns inte över huvud taget här)använder dom "vanliga" fam-hem men vad är det som gäller?Hur blir ersättningen då?Som kontaktfam tyckte en soc-sekr men det tycker inte jag,vad tycker ni?Tacksam för svar och guuuuuud sååååååååå kul att "få" dom 2 även om det är kanske bara den här helgen :D :D

Grattis

till att du äntligen får ägna dej åt det du vill och utbildat dej till.

Samtidigt är det naturligtvis en tragedi för biomamman som inte kan ta hand om sina barn.
Självklart ska du ha jourhemsersättning.
För några dagar sedan så diskuterade vi en liknande fråga under ekonomi.

Lycka till!
Gittan

Vår kommun har heller inga jourhem , vi hade ett uppdrag förra hösten och erhöll jourhemsersättning utan att ens fråga , jag tänkte inte så långt
Man lär sig ju längre man håller på

Självklart

Självklart ska ersättningen vara som familjehem o INTE kontaktfamilj!
De använder er ju som jourfamilj o inte kontaktfamilj!

Ska barnen stanna sedan under veckan?

Är det en jourplacering så är det och därmed så ska jourhemsersättning utfalla. Kontaktfamilj blir man inte över en natt, tro mig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp