Jourhemsorganisationer och socialtjänst i behov?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Halloj i stugan...
En glad och positiv Floppan ( smeknamn på mig :roll: ) kikar in och berättar att en flytt till större är på gång inom en månad och vi är så glada för det betyder att vi har plater för flera små trasselsuddar som kan tänkas behöva oss :claphappy:

Vi vill prova på jourhems-svängen nu känner vi,det är något som tilltalar oss och i och med att jag är hemma om dagarna och mannen har flexibelt arbete och våran familjehemsplacering är så stor så har vi ju möjligheten att finnas dygnet runt.


Vi skulle vilja ha tips på organisationer som är i behov av både kontrakt-jour och "vanliga jourplaceringar" även tips på socialförvaltningar som ni vet är i behov just nu.

Tacksamt tar vi emot era tips och rekomendationer!
 
Jourhem syd, tror jag dem heter. En relativt nybildad kommungemensam jourgrupp. Tror bla att kommunerna Huddinge, Nynäshamn och Haninge är inblandade där, men jag är inte alls 100 % säker. Det beror ju så klart på var man bor också.
Som jourhem ska man väl förmodligen inte bo alltför långt bort från den kommun som man är jour för.
Sen vet jag också att alla kommuner inte är förtjusta i att blanda ihop jour och familjehemsplacering i samma familj.
Allt sådant kan dem svara på!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp