Jourhemsorganisationer?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi hade kontakt med ett par organisationer innan vi fick vår nuvarande placering men nu är de som bortblåsta,jag har tappat bort namnen och telefonnummer tilld dem och gud så irriterande!

Kan någon tipsa om jourhemsorganisationer i sthlm/södermanlands län?

För visst är det så att vid jourplacering så bör barnet gå kvar i sin skola och vara så nära som möjligt där de levde innan placeringen eller har jag fel?
Kan ju säkert vara olika också men jag försöker bara se vilka org det är värt att kontakta.

Oj,jag kontaktarde Attendo i går och ficj svar snabbt,kan du förklara vad som gör att du inte rekomenderar dem eller kanske man inte får skriva sådan kritik här?

Hej!
Jag har också fått snabbt svar från attendo...vad är det som gör att du inte kan rekommendera dem?

Mvh: Fia

ATTENDO HAR BRA O DALIG SIDOR...... har haft mer än 20 placeringar från de.... det är hur de frågor oss att ljuga till soc för att de vill ej missa placeringar............. hur de tänkar på att få in pengar än vad är bästa för barnen....... det är mycket som sagt 20+ placeringar..orkar inte skriva mer............ varför stannade vi med de........ för att vi brinner för det vi göra och vill hjälpa flera barn.....de har tom sagt till oss att alla placeringar från en viss stadsdel ska ske genom de................ringa hem till oss och kontrollera om vi har andra placeringar............ fast står inget så i deras kontrakt med oss............... och till slut när vi inte ge oss då är vi skit............... som sagt de har bra sida men tänk efter o kollar med flera som har jobbat åt de.............

Fy det låter inte så roligt när det enda man tänker och jobbar för är just barnens bästa.

Då puffar jag tråden för fler tips och andra organisationer...

Av egen erfarenhet..så är ABC jourhem jättebra!

Nåjden är underbara.., men är väl inte inriktade just på jourplaceringar. Vi fick iofs en sådan av dem.., men oftast är det planerade plac genom dem. Rekomenderar dem varmt iaf!

Funderar så det knakar på vad för org eller kommun jag ringde och pratade med innan vi fick vår nuvarande placering,fasen att jag inte kan komma på det!

Kan det ha hetat Stockholms Jourhem eller något sådant?
Söker på det men får fram något som heter Vårljus då...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp