Jourplac. som ska flytta , veckopeng ändå ??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har sagt upp vår jourplac. som troligtvis blir flyttad på onsdag.
H*n får veckopeng a´250 kr. på tisdagar, undrar om vi måste ge hela veckopengen trots flytten ??
Låter säkert sniket, men vi får betalt per dag & får därmed bara omkostnad till onsdag. Tyvärr har det skurit sig rejält med denna plac. därav avslutat uppdrag, annars kanske man skulle ha tagit ur egen ficka för att vara schysst men som det känns nu.... nää... :x
Hur har ni gjort alt. hur skulle ni göra ?? Kan man kanske ge per dag tills flytten ? (Om det nu inte sker på onsdag )

Hej Kråkan

Som jag ser det så betals veckopengen ut i efterskott inte i förskott så har H*n fått veckopeng på tisdagen så blir det inte mer sen, för då har h*n fått det för veckan som gått.

Lycka till :razz:
Mammamoa

Hmmm...samma dag h*n kom till oss gav vi veckopeng då h*n var helt pank...(såklart !) Man kan då alltså säga att vi har givit i förskott hela tiden... Hur gör vi då :roll:

Äh, jag tror jag förklarar klantigt :wink:
Idag = måndag , imorgon, tisdag = dags för veckopeng (i förskott för resten av denna vecka alltså) , onsdag = flytt..... Det lutar åt att jag delar pengen på 7 iallafall & ger för varje dag h*n är kvar efter tisdag :roll:

ja men men då blir det väl bara en dag du ska betala ut. H*n kan ju inte få i förskott för en vecka h*n inte är där veckopeng på tisdagen för kommande vecka och flyttar på onsdagen en dag som jag ser det.
Du är ju inte någon välgörenhetsinrättning

Stå på dig Kråkan

Blir det inte för Tisdag OCH Onsdag?.....Tänkte om "updraget" tar slut på onsdagen ska väl den också räknas????

Hahaa...välgörenhetsinrättning skulle kunna stämma egentligen i detta fall :wink:
URUSEL ersättning, både vad gäller arvode och omkostnad, så därav också att man inte varken vill eller har överflöd att dela ut ......... Återstår att se om h*n förstår varför veckopengen inte blir hel denna gång.... Tack för hjälpen !
Ps. EJE ; beror väl på hur man ser det, om vi inte får ngn. ersättning för onsdagen, ska vi rimligtvis inte lägga ut veckopeng då heller... H*n ska ju flytta då......

Kråkan sa:
Hahaa...välgörenhetsinrättning skulle kunna stämma egentligen i detta fall :wink:
URUSEL ersättning, både vad gäller arvode och omkostnad, så därav också att man inte varken vill eller har överflöd att dela ut ......... Återstår att se om h*n förstår varför veckopengen inte blir hel denna gång.... Tack för hjälpen !
Ps. EJE ; beror väl på hur man ser det, om vi inte får ngn. ersättning för onsdagen, ska vi rimligtvis inte lägga ut veckopeng då heller... H*n ska ju flytta då......

Så klart ni ska ha ersättning för onsdagen det är ett påbörjat dygn och jag antar att ni måste städa rummet och tvätta sängkläder sen. Jag har alltid fått per påbörjat dygn. :banan:

Hej och hå!!!

En annan tamke för att slippa räkna hade kanske kunnat vara att helt enkelt bara ge en mindre summa...100 kronor... men nu har ungdomen kanske redan flyttat och problemet är löst...???? :smirk:

Önskar er som familj en fin sommar av det som är kvar! Kan behövas efter strul...

...Nu var det ju inte såå jobbigt att räkna ut dagspengen :wink: I övrigt har h*n flyttat iallafall.
Ha en bra sommar du med !

Men kära nån...det är ju bara 250 kr!!!
Klart :angel: ska ha sin veckopeng, DU vet ju inte hur det blir för den i nästa anhalt....
Då har ju Du ryggen fri o heder i behåll :wink:
Ja så tycker jag.
C

....som sagt, med tanke på hur dålig ersättning vi fick för denna plac. & att vi dessutom fick betalt per dygn, ansåg vi inte att det var upp till oss att betala ut veckopengen när h*n skulle flytta !!!!!!!!! :x Vi löste det så att vi betalade per dag (vilket hann bli 2 dagar ) till flytten. Varför tror du att h*n inte skulle få veckopeng på nästa ställe menar du ? Det ingick liksom i omkostnaden. Anser att vi har både hedern i behåll & "ryggen fri" som du uttrycker dig , förstår inte riktigt vad du syftar på. Det spelar å andra sidan ingen roll heller, vi vet att vi gjorde rätt & har även fått det "bekräftat".

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp