jourplacering UTAN avtal och vilken ersättning??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Står lite förvånad nu så jag ber er om hjälp...

Vi har fått en jourplacering och då vi fick reda på vilken ersättning som gällde höll jag på att tappa hakan eftersom vi har mer i omkostnad för vår 2 åring än för denna 18-åring :roll:

Kan man verkligen säga att man jourplacerar utan avtal och sen betala ut lön? Vi har fått specen i dag och lönen är beräknad till och med den 16-e eftersom det är jour får jag till svar..hmm. kan ju bero på att en jour kan ju sticka när som helst men ändå,UTAN AVTAL och SÅ extremt låg omkostnad har jag inte hört maken av för en 18 åring!

Om någon vill reflektera över detta så kan jag skicka PM om vilken kommun det gäller,vill gärna höra om någon fler haft det så här.
Ev ska 18 åringen familhejemsplaceras från och med Maj men då mig veterligen ska ju ersättningen sjunka men det kommer vi aldrig att gå med på då den redan är extremt(!!!!) låg!

Hejsan!
Men kom ni inte överens om något muntligt innan ni tog jourplaceringen?
Jag jobbar som löshäst åt ett antal kommuner, innan jag tog första jourbarnen gjorde jag klart vilken ersättning jag ville ha och den ersättningen är absolut inte förhandlingsbar.
Nu får jag den med automatik när jag får nya även om det inte hunnits skriva några papper innan dom dyker upp.
Är himla intrresserad av att veta vilken kommun och vilken summa dom erbjuder.....

Fiaflopp!

Har försökt pm:a dig men det fastnar i "utkorgen"....... :?
Få se om det kommer fram senare.........
Jag blir lite nyfiken eftersom vi ska vicka som jourhem åt vår kommun.
Blev erbjudna en summa/vecka (som jag inte vill skriva ut här NU) och tänkte kolla om den kan vara OK.
Som jour är vi HELT gröna!

Jag försöker med PM igen..........
(är det fler som det fastnar för???)

Kapar denna tråd lite här nu :wink:
Vi har haft våran första jourplac. boendes här nu i drygt 1 MÅNAD, utan avtal !!! Ingen har nämnt att det är på gång eller likn. och nu ska plac. flyttas...... Jag som är mkt. för att alla papper ska vara i ordning osv. har liiite svårt att inte ha ett avtal i min hand, man har liksom inget att hänvisa till OM det skulle vara något.
Försöker dessutom skaffa mig lite "skinn på näsan" gentemot våra "arbetsgivare" vad gäller våra rättigheter... :roll:
Jag skulle verkligen vilja ha ett konkret svar hur mycket man kan begära i arvode & omkostnad !
Man hör att en del "kräver" sin förutbestämda ersättning oavsett uppdrag, så får soc. välja om de accepterar det eller inte :banan:
SÅ vill jag också klara av att "stå på mig".........

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp