KAN man fakturera en kommun

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Hej alla underbara duktiga människor där ute:) :claphappy:

Jag har funderat på om man KAN faktuerara en kommun?

Jag vet att man kan arbeta via organisation och ta det på faktura men kan man faktuera direkt till kommunen som jour- eller familjehem.

Vad gäller?

Jättetacksam för svar :bow

Det bästa svaret får du då du kontakktear den kommunen det gäller. Vet att det kan vara olika. Vet två kommuner i skåne som man inte kan göra det till. Har haft enna frågan uppe hos dessa kommuner.

Tack för svar. Jag har letat fram bland inläggen här vissa svar som faktiskt säger att man inte kan faktuera iaf inte som familjehem (enl tolkning av lagtext). Det verkar dock som om man kan det via organisatíon (man kanske kringgår lagen då).

Detta förvirrar en aning. Ska kommunerna följa lagen så kan de inte faktuera enligt den lagtext som är inne här på forumet (sök på faktuerara eller faktura).

Var inne på socialstyrelsen.se men blev inte klokare av det. Skulle vilja prata med en juridiskt kunnig person där.

Kan privatpersoner ö h t fakturera?
Om man driver familjehemsvården i företagsform så kan man det men så uppfattade jag inte ts...

Hjärtat sa:
Om man driver familjehemsvården i företagsform så kan man det men så uppfattade jag inte ts...

Det är just det som är min fråga. Arbetar du via en organisation kan du ta det på faktura hos dem och de faktuerar kommunen.

Kan du som jour- eller familjehem faktuera kommunen direkt?

Hjärtat sa:
Ludde sa:
Hjärtat sa:

Det är just det som är min fråga. Arbetar du via en organisation kan du ta det på faktura hos dem och de faktuerar kommunen.

Ja, som företag är mitt svar.

Ok, tack för svar. Du menar att du har en enskild firma och direktfaktuerar kommunerna?
Du får gärna utveckla då jag har arbetat en massa år med placeringar men alltid fått utbetalt via kommun eller organisation.

Ludde sa:

Ja, som företag är mitt svar.[/quote]

Ok, tack för svar. Du menar att du har en enskild firma och direktfaktuerar kommunerna?
Du får gärna utveckla då jag har arbetat en massa år med placeringar men alltid fått utbetalt via kommun eller organisation.[/quote]

Jag gör det inte själv men många andra driver familjehem/jourhem i bolags form. Vanligen då enskild firma kan jag tro. Vi arbetar främst mot kommun och får betalt på "vanligt sätt"...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp