oki ja jag tycker att det är konstigt i alla fall even soc jouren tycker de så det vart en jo anmälan på dom då flickan endast gick i skolan där, mamma bor i en kommun pappan i en annan (där flickan är skriven) och skolan låg i denna kommun som beslutade lvu flickan har aldrig bott i kommunen som satte LVU..och om kummunen där skolan ligger i tar beslut om lvu ska då inte ärendet lämnas över till hemkommunen?? för varför skulle en helt oberoende kommun vilja betala placering mm rättegångar överklagan när det så att säga inte är ett barn som tillhör dom, och flickan vart lvu:a från mamman då hon är missbrukare men flickan får ej bo hos pappan och sina 4 syskon och nya frun då soc inte litar på pappan och hennes fru och tror dom lämnar flickan till hennes mamma ändå är det pappan och nya frun som gjort anmälningarna så soc kunde ta ett beslut om LVU..
och om nu en kommun man inte bor i som i detta fall sätter ett lvu varför kämpar dom så hårt och hemligt att försöka få flickans adress/ där hon ska stå skriven i deras kommun?
självklart har dom gjort fel någonstan men försöker dölja det är vad jag tror ..varken pappan el hans nya fru har kunnat få tag i soc på 2 månader nu och even om dom lämnar medelanden ringar aldrig soc upp jag tycker det luktar skumt om hela affären ..och hoppas familjen får lite svar nu när det är jo anmält
flickan i sej är en trevlig skötsam tjej som älskar hhästar och hundar så hon är inte på någotsätt bråkig