"Koll på pengarna" 2013 (KO)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har konsumentverket släppt "Koll på pengarna" för år 2013.

"Här får du tips och råd som kan göra det lättare för dig att överblicka din ekonomi och att avgöra vad du kan köpa och vad du kan avstå ifrån. Du får exempel på vad som kan vara en rimlig storlek på vanliga hushållsutgifter, till exempel för mat, kläder och fritidsaktiviteter. Här finns också information om kostnader för bil och om olika typer av boendekostnader, försäkringar, sparande och lån."

Ni hittar den HÄR.

Hälsningar
Anne
admin
 
Satt nu som först o gick igenom detta o då inser jag att omk är totalt upp åt väggarna....läste jämförelsen bo hemma /flytta hemifrån
Bo hemma med alla utgifter o betala sin del i hushållet slutade på över 8000 kr i månaden inte vad högsta omk för en tonåring inte.
Då räknar jag bort ute lunch men får lägga på lunch hemma,kollektiv resor ja det är ju en bråkdel av våra faktiska bensin kostnader för resor o så har även vi utöver detta hemresor o annat som faktiskt inte tas upp här.
Kanske dags o fundera
Sen tänkte jag till lite till o låt säga att normal Svensson har två barn o väldigt lågt räknat 30.000 gemensamma inkomster plus barnbidrag det ger 8000 i månaden per person.
Är jag ute o cyklar när jag tycker omk är låg??
Dessutom är vi ju som flesta fam hem stor familjer vilket innebär större kostnader när man ska göra saker för familje rabatter räknas alltid på två vuxna o två barn.
 
hoppsan sa:
Satt nu som först o gick igenom detta o då inser jag att omk är totalt upp åt väggarna....läste jämförelsen bo hemma /flytta hemifrån
Bo hemma med alla utgifter o betala sin del i hushållet slutade på över 8000 kr i månaden inte vad högsta omk för en tonåring inte.
Då räknar jag bort ute lunch men får lägga på lunch hemma,kollektiv resor ja det är ju en bråkdel av våra faktiska bensin kostnader för resor o så har även vi utöver detta hemresor o annat som faktiskt inte tas upp här.
Kanske dags o fundera
Sen tänkte jag till lite till o låt säga att normal Svensson har två barn o väldigt lågt räknat 30.000 gemensamma inkomster plus barnbidrag det ger 8000 i månaden per person.
Är jag ute o cyklar när jag tycker omk är låg??
Dessutom är vi ju som flesta fam hem stor familjer vilket innebär större kostnader när man ska göra saker för familje rabatter räknas alltid på två vuxna o två barn.

Vet.......jag kom upp i över 7000 för ett barn som skulle gå i skola på annan ort.
Det enda vi kan göra är att vägra jobba för summan dom erbjuder, men vi ska självklart kunna specificera det, men det är som sagt inga problem att spalta upp och ge dom svart på vitt.
 
protesterade via telefon visserligen en gång o fick då höra: Men inte har svensson 6000 o spendera på sina barn.Detta har jag nu funderat på o kom fram till att jo men det tog en stund innan poletten föll ner :idea: o då räknade jag väldigt låga inkomster skulle min man jobba istället för o va hemma o jag jobba heltid på mitt jobb skulle vi nog ha närmre 40000 i månaden. Han i byggbranchen o jag i vårdyrket ganska normalt tycker jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp