Lika behandling??????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blev väldigt förvånad idag när jag pratade med familjehemsenheten om omkostnadsersättning vid en jourplacering. Ville ha lite extra ersättning för hudvårdsprodukter som jag införskaffat till vår :angel: ,det är inte ett alternativ att :angel: ska ha sämre produkter än vad våra barn och familjebarn har, oavsett vad det gäller.

Men tji fick jag ,de lägger bara till extra om de har problem med huden :x
Vad hände med att vi ska behandla alla barnen lika?
Ska hela familjen äta oxfilè o :angel: bara äta korv tex.
Någon som har några goda råd att ge?
Är kontrakterat jourhem,har ej skrivit på avtalet för :angel: än.....

Samarbeta inte med kommuner som inte betalar det ni vill ha och är värda, ha alltid avtal INNAN placering :angel

Ni väljer om ni ska ta uppdraget.

Kram och lycka till!

Mary sa:
Blev väldigt förvånad idag när jag pratade med familjehemsenheten om omkostnadsersättning vid en jourplacering. Ville ha lite extra ersättning för hudvårdsprodukter som jag införskaffat till vår :angel: ,det är inte ett alternativ att :angel: ska ha sämre produkter än vad våra barn och familjebarn har, oavsett vad det gäller.

Men tji fick jag ,de lägger bara till extra om de har problem med huden :x
Vad hände med att vi ska behandla alla barnen lika?
Ska hela familjen äta oxfilè o :angel: bara äta korv tex.
Någon som har några goda råd att ge?
Är kontrakterat jourhem,har ej skrivit på avtalet för :angel: än.....

Läs inlägget här på forumet som jag la in om konsumentverket
viewtopic.php?f=4&t=2365

Något annat än hägsta omkostnaden ska alla kommuner absolut glömma att någon ska jobba för.
:angel:

Något annat än hägsta omkostnaden ska alla kommuner absolut glömma att någon ska jobba för.
:angel:[/quote]

så oavsett placering tycker du jag ska kräva högsta ersättning, :oops: vet du vad den ligger på för en storstad där man bor relativt centralt i fristående villa???

Dom flesta tar ingen hänsyn om man bor i svindyr villa för 7 millar i Sthlm eller en superbillig lägenhet på landet. Konsumentverket räknar bara ett genomsnitt för en lägenhet i en mellanstor stad.
Men högsta omkostnaden var för år 2011 6.063:- För 2012 har jag inte kollat men det är väl några kronor till kan jag tro.
Vänner till mig som är kontrakterade jourhem har ALLTID 2000 för rummet vare sig dom har barn eller inte :banan:

räkna ut vad omkostnaden för ett barn är hos er så får du fram den omkostnad ni ska ha. Ni ska varken ha mer eller mindre :wink:

Högsta omkostnad samt arvode för tonåringar. Därför att de kostar och är oftast jobbiga :smirk:

Sen kan jag tycka att tonåringar kan bekosta en del hygienartiklar själva om de vill ha något speciellt märke (vilket de ofta vill). De har 1050 kronor i månaden och vill de då ha ett dyrt schampo (då husets inte duger) så tycker jag att de får bekosta lite av det själv.

Tack så mycket för alla bra svar! :banan:
Ska ta ta o räkna o skriva ner alla kostnader o ta upp detta på måndag,blir lite svårt när :angel: redan är här :littlesad .
I fortsättningen ska jag ha avtalet klart innan de lämnar barnen här,det kan ju knappast vara meningen att en del av arvodet ska gå till :angel:
Önskar alla en riktig bra helg! :banan:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp