Lite frågor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er!
Jag och min familj är i startgroparna för att bli familjehem! Inget är klart än men vi väntar på en ev placering. Barnet bor i dag i sin biologiska familj och är 3 år. Det finns en LVU-begäran som tas upp i dagarna och sedan måste vi vänta på dom! Vad jag förstår så betvivlar soc sek att föräldrarna kommer att delta i ngn inskolning och det blir därmed en hastig flytt om allt går igenom. Vill gärna höra lite tankar från er som har erfarenhet att ha fått familjehemsplacerde barn utan inskolningsprocess. Förutsättningarna hade varit bättre om föräldrar varit med i inskolning naturligtvis! Hur gör man? Lämnar soc sek av barnet och åker??? Hur var de första dagarna? Har ni tid och möjlighet vill jag gärna läsa era upplevelser och lämna gärna tips som fungerat för er/ era familjehemsplacerade barn!
Har även en fråga ang LVU. Om det blir ett LVU kan man vara säker på att barnet stannar i alla fall ett halvår då ärendet skall omprövas. Jag kommer att behöva vara tjänstledig och har förberett min chef på det och jag behöver ersättas? Jag kan naturligtvis avbryta min tjänstledighet med en månads varsel men då sitter min chef med en vikarie för mig ett halvår framåt! Kommer säkert att bombardera er med frågor framöver......:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp