Hur hanterar ni matfixering.
Vi har en placering som jag förut diskuterat kring mat fixering,men nu håller jag på att tappa förståndet.
Ska hela tiden ha koll på vad vi ska äta och när.finns det bananer så är det en livskris om man inte får äta alla,vem ska ha dem?jag får väll dem senare?
Går runt o kollar fruktskålar ect hela tiden,ingen annan får ta..
Bara därför så visar vi verkligen när någon annan gör det.
Märker att det är jobbigare nu när alla är lediga för alla äter tex frukost på olika tider.
-Jag måste också ha frukost.( Åt för 2 timmar sen)
¨
Redan vid frukost så börjar h+n planera lunch och sådär håller det på.
Pratar mer eller mindre bara om mat.allt man ser kan vändas till mat.
Var i sportaffären och såg freesbes(hur stavas det?) och då börjar denna prata om pannkakor som man kan ha grädde på och sylt ååå va gott stor pannkaka osv.
Placeringen är 3 år.
öppnar vi kylskåpet eller frysen, vem är där snabbare än hundarna....
Hur gör ni i dessa situationer rent konkret?
Vad säger ni till barnet?
Hur får man barnet att sluta,vissa gånger så är jag så irriterad att jag bara ryter-sluta prata om mat! Helt fel jag vet ,det är därför jag letar råd från er.
Pratar även om vad h+n åt igår osv.
Hittade en länk här på sidan om mat fixering som var jätte bra,men vill ändå ha konkreta råd,länken var mer en förklaring om varför det bli såhär och hur man ska hantera mat situationerna. bla fasta matrutiner och lagom portioner.
Vi har en placering som jag förut diskuterat kring mat fixering,men nu håller jag på att tappa förståndet.
Ska hela tiden ha koll på vad vi ska äta och när.finns det bananer så är det en livskris om man inte får äta alla,vem ska ha dem?jag får väll dem senare?
Går runt o kollar fruktskålar ect hela tiden,ingen annan får ta..
Bara därför så visar vi verkligen när någon annan gör det.
Märker att det är jobbigare nu när alla är lediga för alla äter tex frukost på olika tider.
-Jag måste också ha frukost.( Åt för 2 timmar sen)
¨
Redan vid frukost så börjar h+n planera lunch och sådär håller det på.
Pratar mer eller mindre bara om mat.allt man ser kan vändas till mat.
Var i sportaffären och såg freesbes(hur stavas det?) och då börjar denna prata om pannkakor som man kan ha grädde på och sylt ååå va gott stor pannkaka osv.
Placeringen är 3 år.
öppnar vi kylskåpet eller frysen, vem är där snabbare än hundarna....
Hur gör ni i dessa situationer rent konkret?
Vad säger ni till barnet?
Hur får man barnet att sluta,vissa gånger så är jag så irriterad att jag bara ryter-sluta prata om mat! Helt fel jag vet ,det är därför jag letar råd från er.
Pratar även om vad h+n åt igår osv.
Hittade en länk här på sidan om mat fixering som var jätte bra,men vill ändå ha konkreta råd,länken var mer en förklaring om varför det bli såhär och hur man ska hantera mat situationerna. bla fasta matrutiner och lagom portioner.