Matstörning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har vi haft det lugnt och skönt länge och helt plötsligt vaknar vår placerings matstörning.

:angel: är aldrig längre mätt,skriker o grinar att denne är hungrig trots 2 medelstora potatisar och 6 köttbullar och sylt o sallad.( Är 4 år) Ser att denne är mätt vid frukost men kan inte slänga smörgåsen utan den måste sparas, då jag förklarar att vi inte sparar utan kastar,då tvingar :angel: i sig smörgåsen.
Så är det hela tiden,har även börjat ta ur brödburken och gömmer sig för att äta..fort fort.Vi har även hitta bröd i väskor som :angel: ska ha på natten.
Jag håller på att bli tokig,trodde det här var över( Vi har haft bukt på det i åtminstone 1 år).
:angel: Har visserligen alltid pratat om mat på ett fixerat sätt.Ett tag ville jag inte ha med denne i affären för att det var pinsamt( Folk tittade och frågade om barnet inte får någon mat hemma( med glimt i ögat) Men ändå,jag tyckte det var jätte jobbigt.o nu är vi där igen....

:angel: har inte gått ner i vikt och är inte smal på något sett,relativt normalviktig.
Hur mkt äter 4 åringar? som är normalviktiga? Vi ger ju bara 1 portion som vi anser är normalt.
Jag har läst lite om problematiken och har jobbat efter det och det har funkat.
Vet även att detta kommer i perioder,och att nu ska vi träffa BUP o detta,men vill gärna höra lite om era erfarenheter.

Så jobbigt det låter! Jag har en kille som när han kom alltid frågade innan mat om han fick en portion till.Han var rädd att maten tog slut.Nu har jag en 4 åring som helst inte äter frukost eller middag(om det inte är pannkakor),men älskar fika o kvällsmat.Hon är mindre än våran 3åring.Det enda råd jag kan ge är att tala om att det alltid finns mat hemma ,att man inte behöver gömma undan. Lycka till.

Det har inte hänt något annat som gjort att :angel: backat i utvecklingen?
Andra händelser som är jobbiga kan ju göra att de återfaller i gammalt beteende.........

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp