Max 4 barn i en familj!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick höra av en kommun att de placerar inte fler barn i en familj om det redan finns sammanlagt 4 barn under 18 år. Någon mer som hört talas om detta? Borde bero på vad man har för sorts barn och om man har ett arbete för övrigt eller ej.
 
Vi har hört att det får vara högst 4 placerade barn i en familj annars räknas det inte som en "vanlig" familj utan som Hvb-hem. Men biologiska barn räknas inte in i de 4. Det är säkert olika mellan olika kommuner som med allt annat för vi har en familj som bor här i närheten med 8-10 jour och familjehemsplacerade barn.
 
I paragraferna står inget sånt . Där står att familjehem inte har några direkta begränsningar .
Satt och läste lite pargrafer som jag snubblade över när jag letade paragrafer angående boende , hyra och diverse . Paragraferna och tillägsparagraferna är rena djungel och jag kan inte säga direkt vilken paragraf , bara att det stod bland boende , hyra och sånt . Jag reagerade på det eftersom jag hört liknande , men det verkar ju inte stämma så :? :? :?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp