Mejladresser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tjoho! Jag är också på :claphappy: . "Hjärtat", Du har min mejladress redan. Men som någon annan skrev, det ska väl vara bara vi som är familjehem? Har inget emot biosar, men vi har ju "lite annat" för oss 8) . Jag är heldum på datorer, men maken kan nog hjälpa till om det blir för krångligt!
Tack för en, återigen, bra idé :bow //ilm
 
mammac sa:
En dum fråga!
Har vi inte tystnadsplikt till folk utanför hemmet och handledning??

Carina

Jag har inte skrivit på någon tystnadsplikt gällande familjehem, bara för kontaktfamiljsuppdrag. Det som är sagt är att man inte ska prata vitt och brett till kreti och pleti. Antagligen skulle det inte fungera med vård- och skolkontakter om vi hade tystnadsplikt, och då skulle allt det gå via soc. :wink: I en kontaktfamilj uppstår inte det problemet.

Men självklart kan vi ha en intern överenskommelse, kan ju kännas tryggare för alla.

/Hettiva
 
Hejsan.
Jag är ganska så ny här på forumet och undrar hur pm fungerar.
Är det så att om jag skickar via pm så syns det inte utåt, utan bara på den enskilldas privata sidor?
Mvh E.
 
Hej!

precis så är det .. att det syns bara på den personens sida.. lite som ett privat mail kan man säga och du ser vad du skickat iväg.


elisabeth-77 sa:
Hejsan.
Jag är ganska så ny här på forumet och undrar hur pm fungerar.
Är det så att om jag skickar via pm så syns det inte utåt, utan bara på den enskilldas privata sidor?
Mvh E.
 
elisabeth-77 sa:
Hejsan.
Jag är ganska så ny här på forumet och undrar hur pm fungerar.
Är det så att om jag skickar via pm så syns det inte utåt, utan bara på den enskilldas privata sidor?
Mvh E.


Jag har fått ditt pm :razz:

Ikväll kommer jag (om inget oväntat dyker upp) sätta mig och mejla runt till alla....
 
Jag är tillbaka.

ni som sett mig på forumet förut och vet att jag alltid är på hugget. jag har inte varit tillgänglig men vet vad som hänt här inne.

Min slutsats av det hela är att SEKRETESS är till för att skydda de plaserade barnen och dess familj och även familjhemen. En socialarbetare är inte innefattad av sekretess.
 
välkommen tillbaka TR :razz:

Trygga Rekan sa:
Jag är tillbaka.

ni som sett mig på forumet förut och vet att jag alltid är på hugget. jag har inte varit tillgänglig men vet vad som hänt här inne.

Min slutsats av det hela är att SEKRETESS är till för att skydda de plaserade barnen och dess familj och även familjhemen. En socialarbetare är inte innefattad av sekretess.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp