När ankaret har tagit fast

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej. finns det någon här som vet eller har varit med om när föräldrarna kommer.
Vi är inte där än men under tre år har föräldrarna sagt till vår kille att dom kommer. Skit kul att det kanske blir så men inte sopa efter dom när dom ej kommer... Vi är vårdnadsansvariga så bio föräldrarna är ju inte vårdnadshavare enligt lagen när dom kommer.

Och om jag förstår allt rätt blir det en utredning av soc på bio om dom kan ta hand om killen mm.
Är väldigt orolig för att "vår" kille skall bli föräldrar åt sina föräldrar när dom kommer.
Hjälp tack!!!
 
Har tyvärr ingen erfarenhet av detta. MEn tufft måste det vara. Dess unga människro ska inte behöva ha föräldrarollen gentemot sina föräldrar, vilket ibland blir fallet för ensamkommande som andra barn med annan kulturell- OCH språklig bakgrund. Ofta får även små barn agera tolkar åt sina föräldrar- både rent språkligt som kulturellt och socialt. HAr arbetat med barn med invandrarbakgrund i några år o strävar alltid efter att barnen ska få förbli barn...

TYvärr har jag ingen hjälp att ge dig- däremot vill jag sände ett lycka till till dig o de du har omsorg om.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp