Några tips?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I fredags blev det bestämt (eller, ja så bestämt det kan bli innan vi träffat bio) att vi ska bli kontaktfamilj till ett syskonpar var 3.e helg. I morgon kommer jag att bli uppring av en annan från samma soc som skulle berätta hur mycket det blir i ersättning osv. Socpersonen jag pratade med sa dock något om "börja med lägsta och ev. höja sen"

Var in och kikade på rekomendationerna och där står det att grundarvodet är 150kr/dag och första exemplet på förhöjt är 240kr/dag... Jag skule vilja börja på 240kr/dag direkt. Det är ju faktiskr bara 10kr timmen om man slår ut det så jag tycker inte det är någon orimlig begäran... Grund omkostnaden är 118kr dag och ex. på förhöjt var 168kr/dag skulle även där vilja ha det förhöjda för att man då slipper be om extra så fort man ska göra något, ex. åka till djurtparken eller äventyrsbad. Så slipper man krångla hela tiden... Förstår ni hur jag tänker?

Tycker inte att varken det ena eller det andra jag vill ha är orimligt men är ändå nervös inför i morgon! Det känns ju lite "fult" att vilja ha ett högre belopp än det lägsta lixom.. Fast under vår jourplac upptäckte jag iaf att omkostnadsdelen slukas upp betydligt snabbare än jag anat så jag tycker detta är rimligt. Några tips, råd, argument eller synpunkter???
 
Vi begär alltid högsta arvode och omk - tycker att vi och barnen är värda det :evil: och det brukar jag säga också!
Även här måste man ju såklart titta på vilken sorts familj man är och vad man brukar och vill kunna göra!
På helgen har du dessutom dubbelt arvode men samma omkostnad!
Lycka till imorgon!
 
Har pratat nu.. det blev dock inget bestämt men vet hur de brukar göra och att de INTE betalar dubbelt på helgerna... :x Så när diskussionen kommer om vilken nivå vi hamnar på så tänker jag KRÄVA högsta! Utan att skämmas ett dugg... vill de inte betala dubbelt på helgerna får de allt stå för högsta arovodet.. (336 enligt dem 337 enligt rek).

Omkostnadsdelen lät bättre.. vet inte vilken vi hamnar på men de betalar iaf någon krona 2 resp. 3 mer än rek + att miler. för hämtning/lämning tillkommer extra och alla aktiviteter typ. badhus, djurpark etc. blir utöver ord. omkostnad.. :)

Så nu är det bara att hoppas att allt går som det är tänkt och det blir av!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp