Nåjden - någon ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sitter och tittar på Nåjden eftersom de har annons här just nu..
Är det någon som har uppdrag därifrån just nu?

Eftersom de vill ha någon hemma på heltid och "betalar därefter" så undrar jag var det innebär.
Är det x antal platser för att få typ 25000/månad i arvode eller har man en summa oavsett hur många placeringar man har?
Har man extra arvodet utöver detta när man har en placering eller får man stå där med det man har fått? Hur ligger de till med omkostnadsersättningarna och ev övriga kringkostnader?

Vill ha mer kött på benen innan jag ev kontaktar dom eftersom det innebär att man måste säga upp sig, vilket inte skulle vara så bra just nu. Är ju svårt att komma tillbaka om man inte trivs med Nåjden på sikt.

Min arbetsgivare är inte speciellt intresserad av långa tjänstledigheter trots att det i lagen inte finns något som begränsar tiden man får vara ledig.....

Alla tankar mottages tacksamt!
Ha en bra dag.... :razz:

Kände igen namnet Nåjden så jag slog upp det här på sök och fick massor av tidigare diskutioner.... Kanske där kan ni får svar.

Lycka till

Bortblåst.... jag gjorde det men det är inga aktuella inlägg. Mycket kan ändras på några år och jag vill ha aktuella uppgifter eller någon som jag kan fortsätta prata med om det dyker upp fler frågor.

Men tack för din tanke! :razz:

Hej
Kan varmt rekommendera Nåjden trots att vi inte jobbar för dom just nu. Hoppas få en snart. Har en väninna som har plac ifrån dom och är super nöjd.
Dom bet 240000 kr i arvode Ska täcka upp en heltid .Får dock inget om man inte har en plac.
7500 kr i arvode ska täcka sem fritis nöjen mm .
Dom vill ha ensam rätt att ha plac delvis därav ett högre arvode ( kan gå med på vårdnadsöverflyttade :angel: ).Då det annars kan krocka med deras sätt att arbeta med sin plac och hur tex en annan org jobbar med sin . Dom har enligt mig ett bra tänk kring sina plac och jobbar aktivt med både den plac och familjehemmen .Har du några specifika frågor kan jag fråga min väninna .Har själv frågat ca 1000 :wink: Men än så länge har hon inte tröttnat så fråga på :D .Hoppas själv få börja med Nåjden snart och det vore roligt om vi är flera .
Mvh Vilda barn

Hej Vilda barn och tack för ditt svar!

Jag tolkar ditt svar som om man har 24' i arvode och 7500 i omkostnadsers när man har en placering. Men står man helt utan om man inte har någon plac då?
Även om detta låter som mycket pengar så skulle jag gå med förlust varje månad och det känns ju inte kul.
Ang ensamrätten - är det många familjehem som accepterar detta? Vi skulle ju falla bort med en gång eftersom vi redan har en placering idag.
Visserligen har de bra med stöd och åtkomst men det ska dom ju ha som organisation, det är ju sådana saker som placerande kommun får betala.

hmmm tål iall fall att fundera på
/Adal

vilda barn sa:
Hej
Kan varmt rekommendera Nåjden trots att vi inte jobbar för dom just nu. Hoppas få en snart. Har en väninna som har plac ifrån dom och är super nöjd.
Dom bet 240000 kr i arvode Ska täcka upp en heltid .Får dock inget om man inte har en plac.
7500 kr i arvode ska täcka sem fritis nöjen mm .
Dom vill ha ensam rätt att ha plac delvis därav ett högre arvode ( kan gå med på vårdnadsöverflyttade :angel: ).Då det annars kan krocka med deras sätt att arbeta med sin plac och hur tex en annan org jobbar med sin . Dom har enligt mig ett bra tänk kring sina plac och jobbar aktivt med både den plac och familjehemmen .Har du några specifika frågor kan jag fråga min väninna .Har själv frågat ca 1000 :wink: Men än så länge har hon inte tröttnat så fråga på :D .Hoppas själv få börja med Nåjden snart och det vore roligt om vi är flera .
Mvh Vilda barn

Ring upp dem!!
Dem är kanontrevliga att prata med, verkar helt super. ....OM man nu kan tänka sig större (ej små) bar eller ungdomar vill säga. det är ovanligt att de placerar små.
Ring Ring! :banan:
Carina

Hej Adal
Stämmer med summorna.
Och nej man får inget när man inte har en plac .Men dom försöker se till att man får .Det är väl ändå tyvärr inget man kan räkna med .Kan ju iom det vara svårt att säga upp ett fast arbete.
Ang andra plac.
Vi har en liten plac som ska vårdnadsöverflyttas snart och det var inga problem.Så hör med dom kan ju bero på vilken typ av plac man har .
Ang ensamrätt var jag oxå skeptisk i början.Men jag räkna så här .Jag har idag 2 platser lediga och med högsta arvode på bägge dessa motsvarar det en plac ifrån Nåjden .Kan ju vara skönt att kunna lägga mycket tid på bara en utan att förlora i inkomst .
Och det är väl det dom vill. Framförallt att man inte tar in någon ny plac ifrån något annat ställe när man jobbar med dom .
Däremot om jag skulle stå tom så är det först till kvarn som gäller. Jag skulle aldrig binda upp mig att stå tom till någon utan betalning .Och det var helt ok .
Men som Mammac sa ring dom är super trevliga att prata med .

Mvh Vilda barn

Hej

Vi jobbar för Nåjden och är helnöjda. Detta är vår 3:e placering. Kan säga att arvodena är lite olika beroende på vilket barn och vilken insatts. Sen har man även avlastning. Vi kommer att ha det 2 helger i mån.Bra handledning och mycket trevliga personer som jobbat länge.Nåjden är alltid tillgångliga dygnet runt(tack och lov har vi sluppit ringa på natten)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp