Nöjd o belåten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter några månaders oro har vi nu landat i att vi ska få fortsätta vårda o fostraoch älska vårt placerade barn på nära håll, 24 timmar om dygnet , 7 dagar i veckan - o glädjen o lyckan är stor! Blir :banan: så glad o tacksam för alla underbara släktningar, våra vänner och människro i största allmänhet som stöttar, gläds och oroar sig tillsammans med oss. Vi omges av en fantastisk förskola, underbara grannar, älskande familj och släkt och ett soc som tycksha en klar uppfatning om att detta barn mår alra bäst här hos oss. Det är lycka!
 
Dagen före att Litens ärende ska upp i Kammarrätten... bio vill ha hem, lite jobbigt är det. Något annat skulle vara fel. För då skulle vi inte bry oss om Liten. MEn mitt uppe i tankarpå vilket beslutet ska bli så har jag idag haft riktigt bra telefonsamtal med socialsekreterare, famhemssekr, med barnets ombud o känner att alla dessa värnar om Litens framtid - o de anser alla gemensamt att Liten utan tvekan bör bo kvar i vårt hem. De bemöter mig o mina farhågor, de pratar fint om barnet o dess bekymmer. O nu, till slut har jag haft ett möte på Litens förskola , med ansvarig pedagog o med specialpedagogoen som ansvarar för Handlingsplanen. Visserligen lite oroväckande att de tycker att Liten inte går så mkt framåt, men jag känner att de tycker om detta ban som vi älskar så starkt. :love:

Så trots att framtiden är lite oviss- för 7 gången på 3 år, så känner jag att vi alla jobbar åt samma håll, jag behöver inte "slåss" för att någon ska förstå!!!!! :banan:

Att spec.pedagogen dessutom säger att vi gör ett "hästjobb" o att vi gör det så bra, ja, det stärker iaf ig enprmt mkt!!! Så jag tar nu kvällen o sätter mig i soffan o ser på Nicke Nyfiken med min Liten. Kärlek :love:
 
håller med de andra - och håller tummarna.

men du - även om det inte är stora framsteg så räknas ju varje liten del som en framgång eller hur?!! :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp