Ny här

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, Jag, min man och vår lilla unge ska bli familjehem snart och jag behöver veta allt man behöver veta :wink: . Jag har läst massor med trådar här och har redan fått massa bra tips.

hälsningar Linon
 
Välkommen och grattis till den kommande placeringen!

Mycket praktiskt kommer du att kunna få hjälp av forumet med. Ta de frågorna när de dyker upp. Här får man ofta snabbt svar, så ni behöver inte tänka ut allt och oroa er i förväg. Oro kommer ni att känna ändå, då och då, den kommande tiden :evil: men allt går att lösa. Och ni lär er efterhand.

Men framförallt kommer ni att få lära er mycket om kärlek, inte från oss på forumet, utan från varandra och från placeringen! Kärlek i alla dess uttryck, från att vara nyfiken och vilja väl, till att bli provocerad, till att bli förtvivlad, till att bli trygg, till att bli stolt, till att upptäcka "jamen det är ju ingen SKILLNAD mellan vår egen och den här längre"! Och kanske ända till att släppa taget "i förtid", att släppa barnet ut i världen igen och bara kunna lyckönska det vidare.

En sjuj*vla resa helt enkelt. VÄLKOMMEN!!! Nu börjar livet i den extra färgstarka varianten!
 
Så bra beskrivet Deanna

Hej Linon och välkommen till oss!
Jag kan bara hålla med Deanna vad hon skrev till dig/er det stämmer så väl. Var oxå beredd på att integreringen i familjen tar tid.... längre tid än vad man tror.

Många frågor kommer att dyka upp och du kommer att få svar, vi är ett gott gäng härinne som stöttar varandra så gott det går.
Hoppas att er soc sekr gör ett gott jobb i att hjälpa er, för en stark och duktig sådan är guld värd. Vi har verkligen fått en "toppentjej".

Så lycka till och skriv gärna här inne.

/Adal
 
Tack för svaren, känns så bra att det finns fina människor i världen som kan skiva något vänligt till en medmänniska som få en att känna sig varmt välkommen. Blev jätteglad för svaren.

Linon
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp