Nykomlingar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ny här, och ville mest säga hej till andra familjehem! Är utredda av vår kommun nu under hösten och allt ska väl vara klart för att kunna ta emot placering. Känns spännande & roligt, och lite nervöst oxå. Har make & två biobarn, 9 och 4 år gamla, och har tänkt oss placering som är yngre än våra egna. Förstår att det kan ta lite tid, men vill helst behövas nu! :smirk:
 
Hej! Här stöts o blöts frågor, erfarenheter o känslor får utlopp o här gnuggas geniknölar! :idea: Välkommen du/ni också!

Är familjehemsuppdrag ngt ni funderat på länge?? O har ni bra erfarenheter med er från den kommun ni nu haft kontakt med? Jag hoppas det! Stort välkommen hit o god fortsättning på året!
 
Hej och välkomna :D

När vi började för snart 12 år sen tänkte vi oss yngre än våra egna - men den första :angel: som flyttade in hos oss var 18. Det är en flexibel och annorlunda värld att leva i - som familjehem :wink:
Massor med lycka till!
 
Välkommen!
Säger en som är "ny" här med. Jag tycker detta forum håller så otroligt god ton och alla svarar genomtänkt, ärligt och vänligt.
Vi har kontakt med två närliggande kommuner, varav den ena kommer att utreda oss nu i vinter. Vi hoppas bli godkända så vi kan ta emot ett litet barn i vårt hem. Vi har två biologiska barn som fortfarande är rätt små så vi har önskemål om en liten på 0-1 (ev. 2år), så det inte krockar åldersmässigt.
 
Tack för allt välkomnande. Jag har ju surfat runt här ett tag, och känner att det är ett ett trevligt forum. och nyttigt att dela erfarenheter, förväntningar med & motgångar. Nazima80, då är vi ju nästan i samma fas;) Hur gamla är era biobarn?
 
EmmaLisa: De är 3 och 6 år. Jag tycker som du, spännande att vi nästan är i samla fas. Har ni ochså funderat i flera år om att bli familjehem? Det har vi och nu kände vi oss redo på att redo ta steget ut och bli utredda, och förhoppningsvis bli godkända så någon liten kan få flytta in och berika vår familj, och vi kan få ge den lille/à en trygg familj.
Vi har sett/ser bra familjehemsvård i vår närhet då vi har två olika släktingar som är familjehem som är detta och vi kunna diskutera/fråga om mycket som rör detta, vilket känns skönt den dagen vi ev. Har en placering och vill ha lite tips och stöd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp