Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
krokus sa:Jag har en liten fundering; hur löser ni det om ert nyplacerade barn inte kommer överens med något av era övriga barn? Är det vanligt att det är mycket bråk och tjafs i början? Har det hänt att ni fått avsluta uppdrag pga osämja mellan barn?
mammac sa:Hej!
Kan det inte bero lite på ålder också, bio eller på placeringar? Sara tex vilken ålder hade era bio och placeringar den gången?
C
sara sa:mammac sa:Hej!
Kan det inte bero lite på ålder också, bio eller på placeringar? Sara tex vilken ålder hade era bio och placeringar den gången?
C
Det kan det absolut göra. Vår placering var emellan våra andra barn i ålder.
Det andra familjehemmet jag skrev om, hade två syskonplaceringar, där ena var nått år yngre, och det andra var emellan biobarnen, i fysisk ålder. De låg dock lägre i psykisk ålder men alla gick på samma skola och rörde sig i samma kompiskretsar, vilket blev katastrof i slutändan.
Fi sa:Detta är vår första placering och så här i efterhand kan jag inte förstå vad soc tänkte på när de placerade dom hos oss. Det är ju ett stort risktagande soc gjort, för om det inte skulle fungera och bio barn slår bakut måste vi avsluta. I lite tuffare perioder har vi tagit upp detta med soc och det enda de tycker är att vi borde förstå att det är tufft att vara familjehem... :?
Vi kämpar på, men blod är tjockare än vatten och vi kan inte riskera bio's hälsa om det kör ihopa sig.
krokus sa:Sara, hur gick det till när barnet flyttade? Hur länge fick barnet bo kvar efter det att ni "sagt upp" uppdraget/placeringen? Hur hanterade socialtjänsten ert besked? Fick ni stöd i er beslutsprocess? Och inte minst, hur tog barnet beskedet om att flytta?