planeras nytt avtal om umgänge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej alla erfarna familjehem...
våra troll har nu varit hos oss i snart tre år och haft i avlatet att umgänge ska ske en helg i månaden hos barnens mormor med bio mamma. det sköttes ang tiden fram tills januari då mamma flyttade ca 70 mil bort med ny pojkvän pch har idag en bebis till, hon lade dock över det mesta av ansvaret på mormorn och det var mycket bråk under dessa helger enl både mormor och barnen. mamman har knappt hört av sig hit sen hon flyttat förutom några enstaka samtal med mig om hur dåligt hon mår. nu vill hon att barnen ska flyga dit en helg i månaden,vi tycker inte att det är enl bbic eftersom hon är så labil i sitt mående och det är mycket bråk med pojkvännen. vi vet detta eftersom hon själv har sagt det och ett ganska klart exempel är då hon ringer hit och pratar med största barnet om hur bra hon mår nu,hon äter medicin och dom har en så fin lägenhet samt två hundar nu och nu ska barnen få komma dit en helg i månaden. det lät ju kanon såklart ända tills två timmar senare då mormor ringer och är orolig för då har mamman ringt dit och varit jätteledsen och arg och bara måste därifrån för hon står inte ut och då var det fel på allt!

finns många liknande exempel, vågar knappt yttra mig i umgängesfrågan till vår nya famsekr för hon missförstår garanterat! låter det inte bättre att hon kommer ner och hämtar barnen och bor på hotell en helg i månaden i våran stad? då finns vi i närheten om det barkar ur tänker vi. är barnen så långt hemifrån och bio spårar ur i måendet så är risken stor att det drabbar barnen väldigt hårt och att de då inte kommer hit för när det är mörkt i måendet så finns inga ljusglimtar alls utan då är det bara nattsvart för boo vilket är ganska obehagligt :? :littlesad

hur skulle ni resonera med era soc ?
 
Låter i mina öron helt befängt att barnen skulle fara 70 mil enkel resa SJÄLVA för ett umgänge som bio inte klarat av innan med hjälp av mormor!
HELT idiotiskt!
För att behålla kontakten med det biologiska vore det bättre barnen hade umgänge en gång i månaden med mormor istället.
 
precis vad vi tänker dock så orkar mormor inte en gång i månaden utan hon har föreslagit varannan månad , vi vet då inte vad soc säger om det om de tycker att det är för lite med varannan månad. därför har vi i åtanke ang hotell... tyvärr så tror inte vi att hon klarar det själv då äldsta har stora svårigheter och den mindre följer storasyskonet och det är passning till max, mediciner på exakta tider mm mm
 
honey sa:
Låter i mina öron helt befängt att barnen skulle fara 70 mil enkel resa SJÄLVA för ett umgänge som bio inte klarat av innan med hjälp av mormor!
HELT idiotiskt!
För att behålla kontakten med det biologiska vore det bättre barnen hade umgänge en gång i månaden med mormor istället.



aha nu fattade jag haha
mormor träffar dem relativt ofta redan och hon har dem mer än gära men det är barnens mamma som gör det jobbigt så därför orkar hon inte varje månad om mamman ska vara med. är det bara barnen så är det helt ok
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp