Puh...då var det dags igen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:? känner mig vilsen i detta :?

Barnen har inte haft umgänge med bio-mor sedan i Februari då hon även fick ny bebis. I helgen kommer hon ner till ett så gott som planerat umgänge hos barnens mormor.
De ringer på Söndagen och det är jättelivat med tårar och vrede hos storasyskonet, det är ju självklart att de är ledsna!! Det lite mindre syskonet är mest vrång i sin trots hörs,men även h*n lite ledsen och det är heller så konstigt.
Då dom kommer hem kl 19.30 ( f.ö väldigt sent) så är dom glada och goa som vanligt, leker med annat barn i familjen och träffar vår nya katt som vi skaffat under helgen vilket dom tycker är jätteroligt märks, det är de som tjatat om katt och vi tänkte att vi kunde ge dem det då viockså tycker om katter.
Det minsta syskonet lägger sig för att sova i min säng, vägrar ligga i sin egen och säger mamma kom och lägg dig nu, kom och lägg dig nu flertalet ggr. Är du här i morgon mamma? Älskar du mig mamma? Klockan är säkert 22.30 när den lilla somnar.
Fy vad det gjorde ont i hjärtat men ändå var ju barnet ledsen då det skulle åka hem igen så jag vet inte alls hur jag ska tänka.
Mormor lämnar barnen hit och hon har inte varit hemma under söndagen utan varit och jobbat, bio klagar direkt då mormor kommer hem att hon sprungit fram och tillbaka hela dagen och inte fått vila en minut...hmm, nej, trodde hon det med 3 barn?
Lite andra saker hade inträffat också som ingen planering med mat eller mediciner ovs.
Hur ska jag framföra detta då soc verkar missförstå mig i det mesta? Man trodde tidigare at vi försökte motarbeta bio men absolut inte och det har man förhoppningsvis begripit nu men det vet ju jag inte säkert.

Då storebror blev så ledsen så har nu bio lovat att han skulle få ringa henne igår då dom kom hem, hon skulle ringa i kvälll och så skulle antingen jag åka dit med barnen över dagen på onsdagen eftersom hon ska åka hem på torsdag ( bor ca 70 mil bort) eller så ska hon komma hit på onsdag....det är INTE ok att först hålla sig borta så länge och sen ta för givet att man ska styra hur som helst och hit ska hon inte alls komma står det i avtalet för hon tar sig nämligen inte härifrån då...
SUCK!!!
 
Låter jobbigt för er alla.
Kan du inte ta hjälp av mormor att prata med soc?
Hon verkar ju vara en "vettig" person mitt i allt biokaos..............

Lycka till!
 
Japp men rädd att stöta sig med dottern tyvärr och nu ska vi tydligen reda ut umgängesfrågan på Bup i morgon enl soc fast meningen är att vi ska prata resurser i skolan...dessutom är jag själv då ch min man är hemma med barnet som är minst eftersom det bara är dagis till kl 14.
fick även höra att vi skulle släppa hit mamman men begränsa tiden till ett visst klockslag och poängtera det för henne att då vid den och den iden får du gå men saken är den att VI HAR GJORT det förut men det fungerade inte så därför sa förra famsekr ifrån om umgängen i hemmet :bounce:
Man sa även att vi kunde hitta på att vi skulle handla och då klä på oss så det såg ut som om vi var på väg men vad sjutton ger det för signaler till barnen? Dessutom har vi andra barn och ska vi tvinga dem att ljuga också??

Nej tack jag vill inte ha det såhär :? :cry:
 
SÄG IFRÅN!

"Nej, så här kan eller ska vi inte ha det längre! kan du acceptera det och fixa en lösning eller ska vi vända oss till din chef? "
 
chefen ja...henne ska vi ha möte med nästa vecka ang att vår ena plac fått förvärrat beteende i form av diagnoser och detta skyller man på en annan placering.Vi bad om hjälp med den plac i våras och den andra plac kom i juli, inget som på något sätt har med nya placeringen alls att göra alltså. Det har varit såhär med diagnosbarnet under hela tiden ( 2,5 år) men vi gnäller inte i onödan så därför har dom inte hört något från oss ang bekymmer med beteenden och att vi ber om avlastning mm förräns nu i våras.

Klassiskt alltså :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp