Hej alla forumvänner!
Nu skall jag fatta mig kort. Vi är ett familjehem som tycket att ersättningen vi får är för låg och undrar om vi är lurade helt enkelt. Det har varit många turer omkring ersättningar hit och dit samt olika förklaringar till varför vi inte skall få högsta ers.
Barnen har mycket traumatiska upplevelser enligt BUP.
Barnen vi har hos oss (2 barn) uppfyller följande kriterier enligt Sveriges kommuner och Lanstings Cirkulär där förhållanden som kan motivera en höjning av arvode är:
*starkt utagerande beteende: bråkig, impulsdriven, aggressiv
*starkt hämmat beteende: passiv, depressiv, ängslig, inbunden
*specifika skolproblem: skolk, anpassningsproblem, konflikter
* omfattande kontakter med sjukvården, barn- och ungdomspsykiatrin och myn-digheter
*omfattande kontakter med anhöriga eller andra närstående personer.
Vi är överens om de 4 första punkterna med våran handläggare, dock ej det sista.
Dessutom så är det mycket omfattande BUP kontakter.
Vi har även påtalat det ökade klädbehovet, sängkläder som behöver bytas nästan varje dag, bortslarvade kläder, skor som är förstörda redan efter 1 månad mm.
Vi har i dag lägsta omkostnadsers 3875 med barnbidraget inräknad och arvodet är näst högsta som är 8965 per barn totalt.
Vad är det för kriterier som gäller för högsta, är inte detta tillräckligt?
Snälla svara!
Mvh
Nu skall jag fatta mig kort. Vi är ett familjehem som tycket att ersättningen vi får är för låg och undrar om vi är lurade helt enkelt. Det har varit många turer omkring ersättningar hit och dit samt olika förklaringar till varför vi inte skall få högsta ers.
Barnen har mycket traumatiska upplevelser enligt BUP.
Barnen vi har hos oss (2 barn) uppfyller följande kriterier enligt Sveriges kommuner och Lanstings Cirkulär där förhållanden som kan motivera en höjning av arvode är:
*starkt utagerande beteende: bråkig, impulsdriven, aggressiv
*starkt hämmat beteende: passiv, depressiv, ängslig, inbunden
*specifika skolproblem: skolk, anpassningsproblem, konflikter
* omfattande kontakter med sjukvården, barn- och ungdomspsykiatrin och myn-digheter
*omfattande kontakter med anhöriga eller andra närstående personer.
Vi är överens om de 4 första punkterna med våran handläggare, dock ej det sista.
Dessutom så är det mycket omfattande BUP kontakter.
Vi har även påtalat det ökade klädbehovet, sängkläder som behöver bytas nästan varje dag, bortslarvade kläder, skor som är förstörda redan efter 1 månad mm.
Vi har i dag lägsta omkostnadsers 3875 med barnbidraget inräknad och arvodet är näst högsta som är 8965 per barn totalt.
Vad är det för kriterier som gäller för högsta, är inte detta tillräckligt?
Snälla svara!
Mvh