resa utan barn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
som ni tidigare läst i tråden pass så har viförsökt på alla sätt å lösa frågan men inte lyckats. Nu när vi säger att nej vi tänker inte avboka resan utan vi tänkte att :angel: kan få bo hos syskons famhem så säger dem blankt NEJ. Ja dem är små och det är det dem hänvisar till. Dem anser inte att vi ser :angel: som en del av vår familj pga att vi inte vill avboka resan. Sedan att våra andra barn blir lessna det bryr dem sig inte om. Så vårat val är avboka resa och bevisa för soc att vi älskar :angel: och att :angel: är en del av våran familj eller helt enkelt be dem säga upp oss. Hur fasiken ska man kunna leva med det???? Hur ska jag berätta för mina andra barn att vi inte kan åka på den där semestern som vi sparat ett år till, som vi alltid gör. Jag kanske inte ska göra detta om jag inte vill offra en semester som vi alla sett fram emot. Hur skulle ni andra gjort, behöver lite råd utifrån..
 
Hej!

Efter att ha läst din förra tråd så undrar jag när de tänker att ni kan resa över huvud taget. Eftersom soc också vet om att ni reser en gång om året så undrar jag hur de tänkte nu.
Risken om ni avbeställer er resa är att era biobarn kommer att skylla sin uteblivna resa på era :angel: och det är inte heller bra.
Jag vet att det är svårt att lämna sina :angel: hemma när man reser, men ni är era egna biobarn närmst. Era biobarn får redan dela sina föräldrar med andra barn och därför kan det vara svårt att begära av dem att avstå en resa också som de har längtat efter. Jag tror att det är mycket begärt av era barn.
Förstår din frustration och din sorg för att :angel: inte kan resa.

Tre
 
Dom måste ju ha vetat om från början att ni är en familj som reser en gång om året.
Sen skulle jag vilja vända på frågan ska inte ALLA barn må bra i familjen eller måste man egoistiskt se till BARA placeringen??
Det är ju inte så att :angel: kommer att vara hos villt främmande människor o vara med syskonet är ju jätte bra tycker jag.
 
där sa du något hopsan!!! det där med att ALLA barn ska må bra ska jag ta upp med dem, tack :D Dem skiter i att vi var tydliga med att vi reser en gång om året. Vi ska avboka och se glada ut tycker dem, gör vi inte det ser vi inte barna som en del av våran familj :evil: När man pratar med soc 1 så heter det våra barn, soc 2 går i taket då vi säger våra barn, bekanta undrar om vi adopterat när det heter våra barn, vänner fattar,på forum får man skit av bioföräldrar om man råkar säga mina ungar...Det är då fasiken inte lätt å vara alla till lags :roll: Men vi ska älska obegränsat, vårda, behandla lika, fara på möten, öppna upp våra hem för tex missbrukande eller krimminella föräldrar, svara i tid och otid på mycket otrevliga samtal från både den ena och andra släktingen och offra mycket för barna... sedan i slutändan har vi INGET å säga till om :twomad: I dag är jag inte lessen jag är förbannad på soc som kör över en på dem mest brutala sätt. Kanske vacklar jag och låter dem göra det men då får dem leta efter ett nytt famhem, vi står kvar som enbart jour till dessa barn isf. Vi arbetar inte på dessa villkor längre!
 
Jag hade rest ändå, sina biologiska måste gå i första hand och ni har erbjudit att ta med :angel: , socialtjänstens uppgift/intresse att se till att :angel: har möjlighet att få följa med för allas bästa. Man gör det enkelt för sig och gör så att familjen får skuldkänslor. Idag reser nästan alla familjer och ngt borde göras åt de placerades pass och möjligheter att få vara så mycket som det går med den "nya" familjen.
 
nu har vi vart på möte och det var ett mycket bra möte. Dem var trevliga och förklarade hur dem såg på saken och vi förklarade sakligt hur vi såg på det. I dag fick vi besked att dem flyttar inte barnen utan vill verkligen behålla oss :claphappy: dem arbetar hårt för att få ut pass till barnen och löser dem det är vi underbart glada för det!!!! Vi stog på oss för att ALLA ska må bra och med era råd så gick det vägen. TACK :banan:
 
Men så härligt för er :claphappy:
Ja tänk så bra detta forum är bara att få lite råd o tips o styrka i att ens åsikter är åt rätt håll är ju det man behöver ibland för att orka stå på sig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp