River tapet!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur får man en 4 åring att sluta riva tapet??
Vår :angel: har bott hos oss i 2 år och har det senaste halvåret rivit tapet i rummet.
Väggen ser för j-lig ut och det är pinsamt att ta hit folk.Jag tar upp detta varje gång någon tittar in i dennes rum.
Vi har skällt,hotat, mutat med ny tapet om denne slutar o t om gråtit..inget hjälper.
Våra biosar har också gjort det när de var små,men bara en gång.
Det värsta är att det känns som om folk tror att-stackars barn,de andra barnen har fina rum,men plac får inte fint.De gör säkert inte det men det känns pinsamt.
Maken vägrar sätta ny tapet förrän barnet har slutat,jag förstår honom men mår dåligt.

Känner igen det där, hade en 10 åring som rev ner halva väggen. :evil:
Men ingen ide att tapetsera om, bara ta en roller o rolla en fondvägg direkt på den trasiga tapeten, spar färg så är det bara att rolla igen och igen och igen...... :claphappy:

sippan sa:
Vi har skällt,hotat, mutat med ny tapet om denne slutar o t om gråtit..inget hjälper.

Riva tapet låter som en stressreaktion för mig. Inte konstigare än att vilja ha nåt att äta jämt, eller klämma finnar, eller bita på naglarna.

Mot stress - och vilket placerat barn har inte massa stress i kroppen även när tillvaron i övrigt är bra? - hjälper förstås inte vare sig ilska eller mutor. Jag blir nyfiken; vad händer om du "ertappar" barnet med att riva tapet men inte reagerar på det, utan bara lugnt plockar upp det i famnen och håller om det? Så lyckades jag (efter stor ansträngning) möta vår lilla, som slogs och skrek. Men när jag började möta upp "våldet" som ju egentligen bara var stress med kärlek så lugnade det sig rätt snart.

Och en roller och en 10-litersdunk med färg låter som en bra lösning fram tills dess :)

Ja vår :angel: har ju alldeles för mkt umgänge som denne reagerar på andra sett på. troligtvis är väll rivningen en till reaktion.Man vill ju inte att folk ska tro att vi missunnar :angel: ett fint rum.( det var fint när :angel: flyttade in)
Ska prata med maken om färg..det kanske syns mindre då.

Ett litet tips bara... Ta forografier på hur rummet/väggarna ser ut efter hand som :angel: river ner tapeter.
Den dagen då ni vill ha ersättning från den placerades kommun så har ni underlaget. Då behövs inte så många långa diskutioner. För givetvis skall ni få ersättning tapeter och färg. Men det kanske få vänta till :angel: har slutat riva ner tapeterna.
Trevlig Pingsthelg.

Ni som rollar fondväggar...bryr ni er om att grunda,spackla och slipa före målning eller drar ni bara på färgen direkt?

Jag bara rollar på om det inte är några jättedjupa gropar i.
Man vet ju att man kommer få göra om det varje år...... :rollhappy:

Jo jag har fått dille på att rolla fondväggar, i ÖB ´s väggfärg den som heter "stengrå" har vi använt till fler rum, billig och bra färg som räcker några rollningar :razz:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp