"Rullar" det bara på eller brukar det ändras?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan!
Vår lill har nu bott ett år hos oss och är nu lite mer än 2 år.. Har skrivit om detta med umgänge förut, där biosar är skilda och har umgänge varannan vecka 3 timmar. Lill mår dåligt efteråt men vi tycker det har blivit lite bättre den sista tiden. Sover hela natten efteråt men i vår säng dock. Inget som vi har nåt emot :razz: Men när den ena bion kommer brukar h#n "bara" stanna en och en halv timme och är inte speciellt engagerad. Sitter och pratat med oss istället och pratar om andra saker än lill.. Har försökt att pusha på med att ni kan väl leka på lills rum eller läsa en bok os.v och det funkar en stund emellanåt.
När den andre "bion" kommer är lill inte särskilt intresserad utan vill mest vara där vi är. Leker en stund på rummet men kommer sen till oss.

Nu till min fråga, är det liksom meningen att det bara ska rulla på så här? Eller kan umgänget ändras på nåt sätt när man liksom "utvärderat" under ett år.. Har ni haft det på samma sätt där det ändrats på något sätt? Lill är lvuad och beslutet omprövas varje månad, om det nu har nån betydelse! Hoppas ni förstår min lite röriga fråga/ fundering :roll:
Kramar Josse
 
Min erfarenhet är att det oftast rullar på om ingen, ni eller bio, ifrågasätter det.
Vill du veta mer om just era förutsättningar så är det bästa att prata med ert soc.

Lycka till!
 
Undrar varför det tas beslut ang LVu:t varje månad? Eller läste jag fel? För oss omprövas beslutet var 6e månad. Inledningsvis hade vi umgänge 1 gång i veckan som nu är varannan vecka, men vi blev "lovade" av en soc.sekreterare att det skulle glesas ut, men så slutade den soc.tanten och en ny kom, en ny med helt annan syn på umgänge och på FÖRÄLDRARNAS RÄTT att träffa sina barn.... inte på barnens bästa, eller också har vi bara helt olika tro på vad som är bäst för barnet i denna fråga. Så nu ska det intensiva umgänget fortsätta, vi har även telesamtal 2 ggr/v /förälder.... vilket blir 18 kontakttillfällen varje månad.... :littlesad .

Ifrågasätt soc om umgängesfrekvensen och berätta hur de går till...om du inte redan gjort det. Tyvärr brukar inte soc bry sig , eller iaf inte agera och förändra så mycket.

Kanske är det någon annan som varit med om att umgängen förändrats radikalt??? Vore intressant att läsa....
 
Gör mitt bästa... sa:
Undrar varför det tas beslut ang LVu:t varje månad? Eller läste jag fel? För oss omprövas beslutet var 6e månad. Inledningsvis hade vi umgänge 1 gång i veckan som nu är varannan vecka, men vi blev "lovade" av en soc.sekreterare att det skulle glesas ut, men så slutade den soc.tanten och en ny kom, en ny med helt annan syn på umgänge och på FÖRÄLDRARNAS RÄTT att träffa sina barn.... inte på barnens bästa, eller också har vi bara helt olika tro på vad som är bäst för barnet i denna fråga. Så nu ska det intensiva umgänget fortsätta, vi har även telesamtal 2 ggr/v /förälder.... vilket blir 18 kontakttillfällen varje månad.... :littlesad .

Ifrågasätt soc om umgängesfrekvensen och berätta hur de går till...om du inte redan gjort det. Tyvärr brukar inte soc bry sig , eller iaf inte agera och förändra så mycket.

Kanske är det någon annan som varit med om att umgängen förändrats radikalt??? Vore intressant att läsa....

Hejsan!
Sorry, jag som skrev fel :roll: Beslutet omprövas var 6:e månad.
Vi ska ha möte med soc. nästa vecka och ta upp detta med umgänget igen och att det faktiskt har blivit sämre. Vi vet att det redan finns en "umgängesbegränsning" då den ena biosen vill ha umgänge 3 gånger/ vecka. Den andre biosen vill ha en heldag med lill varannan vecka men då inte hemma hos oss. Det VI vill är att lill ska må bra och känna sig trygg. Måste väl bli kaos i :angel: känslor just nu.
Kramar Josse
 
Hej!

Vi har en superbra soc.sek/kommun som har lyssnat på oss när det gäller :angel: mående efter umgänge. De har satt upp tydliga regler för vad som gäller för bio. Allt utifrån :angel: reaktioner och mående.

Tre
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp