SÅ bra bok !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För er som gillar att läsa och ännu inte läst boken "BARA ETT BARN" av Malin Persson Giolito , kan jag bara säga LÄS DEN !! Jag är mitt i den och har så svårt att lägga ifrån mig den.... SUPERBRA !
 
Tack för tips! Blev nyfiken och läste om den. Jag tyckte att den verkade vara så spännande att jag redn beställt den. :razz:
 
Jag läste vad handlar boken om och undrar om det är bara jag som har svårt att läsa såna böcker? Eller nyheter om barn som behandlats illa?
Sedan jag fick egna barn är det mycket svårare att läsa nyheter, böcker eller titta på film där barn får illa, är sjuka eller föräldrar dör. Det gör ont, även om detta barn inte finns, men det finns så många andra barn i liknande situation. Och jag kan inte hjälpa alla... och rädda alla.

Corrina
 
Jag läste den i helgen, rekommenderar. Jag läser alla hemskheter om barn jag kommer över. Först var det plågsamt men nu är det bara..lärorikt :? Jag blir alltid berörd(djupt) men jag lider inte av vidrigheterna mer än för stunden. Jag tror det var efter en föreläsning med Pipping som jag ändrade uppfattning. Hon sa om sin egen bok. "jag var den lilla flickan som behövde genomlida helvetet, det enda ni behöver göra är att läsa boken" (ungefär så ) Hon menar att alla dessa böcker är skrivna av riktiga människor som var riktiga barn-riktiga livsöden. DE barnen behövde genomlida det här och vi vuxna måste då ta ansvaret att läsa om det. Vi måste våga se!
 
DE barnen behövde genomlida det här och vi vuxna måste då ta ansvaret att läsa om det. Vi måste våga se![/quote]

Oj vad bra sagt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp