Söker privata organisationer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi är helt nya här och har suttit o läst era frågor o svar, tack allihop.
Utan era frågor o svar så hade jag trott att det var något fel på oss.Har gjort djupintervjun men nu är allt dött.Socialsekreterarna var nöjda men nu väntar vi på nämden....i flera månader....
Tänkte kolla,det verkar som privata org. fungerar lite mer med respekt och lite mer uppskattning än kommunerna.
Har googlat men är det nån som vet någon org i stockholm-uppsala trakten vi bor i norrtälje.tack i förhand.Ps igår blev vi erbjudna en bebis från en annan kommun, men så ångrade sig familjen...snyft. snacka om att vifta med godispåsen..ds

Ja Det är jobbigt att vänta

När vi väljer att bli familjehem så är väntan stundtals jobbig, vi vet att matchningen är A & O men väntan kan ibland bli känslomässigt jobbig eftersom Vi vet att det finns många behövande barn som väntar på en ny möjlighet & då känner vi oss ledsna som inte matchade för vi vill såååå gärna hjälpa.

Vi var nära att tacka ja till flertalet uppdrag just för att vi hade väntat länge och började tvivla på att just våran familj skulle matcha till 100%

Nu när vi äntligen har glädjen av att få följa och finnas för vår lilla skorpa är jag överlycklig för de nästan 2 år som vi väntade & tackade nej till uppdrag pga "fel matchning"
Vi är nöjda med vår kommun och kan tyvärr inte hjälpa dig med några tips på org.

Toppen att ni valt att finnas för ett eller fler barn som behöver just er,
Lycka till!

De ringde precis från kommunen...nu är vi officiellt GODKÄNDA som jourhem....va besvikna de blev när de hörde att vi bytt inriktning..vi vill ju bli familjehem istället.ska vara jour till nån behöver oss som familjehem.Nu är det bara o vänta igen..men det är så trist..jag går hemma nu under väntan..tog inget fast jobb när vi flyttade hit,eftersom jag vill gå hemma när vi väl får barn...ska kanske börja leta jobb..

Ja försök

att ha ett arbete! jag gjorde som du och sa t.o.m upp mig efter en tids sjukskrivning... så nu är läget så att jag inte kan få lönebortfall och har flera tusen mindre i lön än innan plac. och kommer troligen vara hemma med den inkomst. minst ett år till..

Har du möjlighet att få fast jobb Ta det.

Hej!

Vi har uppdrag via Brizad behandlingskonsult AB - och det fungerar verkligen jättebra! Kan varmt rekommenderas!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp