Sjukersättning som tagit slut,hur blir det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet eg inte vad jag förväntar mig för svar av er men vill kanske bara ventilera.
Jag har haft sjukersättning och vet som så många andra inte om den blir förlängd eller inte,läkarutlåtandet har FK fått men jag väntar på deras beslut.
Om det visar sig att den inte blir förlängd så behöver jag söka ett jobb som passar antas men hur blir det då med de placerade barnen tänker vi?
Det krävs att en är hemma och finns tillgänglig då det är många kontakter och ett krävande uppdrag i sig som gör att ett fast arbete skulle inte fungera.

Vad hade ni gjort i min sits?

Har inte en aning om hur det fungerar!
Tillhör "de lyckliga" som slipper utsättas för ovissheten, har min sjukersättning permanent.

Det du kanske möjligen kan göra är ju att hävda att du behövs på hemmaplan så att kommunen får ersätta dig med inkomstförlust motsvarande din sjukersättning.
Erbjuda sig som jourhem är ett alternativ..............

Hur du än gör, lycka till!

Det som är svårt är att precis hur soc säger vid placeringen om den är ny för dig?!
Kräver :angel: att en vuxen är hemma så får man ju ersättning dvs lönebortfall oavsett om man har jobb för tillfället el inte.
Oftast så tycker man ju själv att det inte går att lämna placeringen ensam el ha den tid det behövs om man jobbar men där säger min erfarenhet att "det krävs" mycket för att få igenom det sådär generellt och är det inte sagt vid start i början och du befinner dig nu i din situation kan det bli svårt att få det att övergå i lönebortfall men du ska ju def prata med soc och ha helst flera förklaringar för vad som blir problem med att du jobbar-söker jobb.
Kan inte lämnas ensam för bla bla..om det handlar om äldre ungdomar...
svårt med att skolas in på dagis om vi pratar om mindre barn...
anknytningsproblematik etc
Ja el vad du anser som inte funkar.

Det är en syskonplacering där den lille snart ska skolas in på dagis och den store har det väldigt tufft,mycket,mycket tufft och vi ska börja på BUP med utredning nästa vecka och förmodligen terapi efter det då inen vet vad han eg varit med om.
Soc vet att det är en tuff tid och en tuff placering som kommer ta tid att "reda ut" och hjälpa h*n på bästa sätt är omöjligt med två vuxna som arbetar hemifrån.

Den större har just börjat skolan ock jag springer på möten i princip varje vecka redan därför att h*n inte klarar av det som krävs där.
Om jag ska kunna hjälpa h*n till fullo krävs det att jag är hemma och gör jag kommer kräva det annars fungerar detta inte,varken för oss eller barnet.

Om du behöver vara med så mkt på bup så säger du det till soc och de får sen avgöra helt enkelt.
Ställ ultimatum om det. Då kan jag inte vara med på bup el köra dit etc
Säger de att du inte behöver vara med så finns det inget att göra enl min erfarenhet.
Säg att du söker nu heltidsjobb och fråga om det passar med dina placeringar?! och deras behov. säg att du ser att det inte kommer bli en bra lösning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp