Skolavslutningen närmar sig...klädbekymmer!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har nu fått hem vår första placering som är en flicka som är 11 år,det går jättebra trots att hon tydligen räknats som "svår".
Hon sa en sak härom dagen som gjorde mig jätteglad och aldeles varm,hon vill att vi ska ha lika dana klänningar på skolavslutningen :D
Väldigt charmigt och fint tyckte vi så vi ska göra vårt bäata fr att det ska bli så självklart MEN,hon vill att vi ska ha förklädesklänningar...
Hon är lång för att vara 11 år,lånar till och med mina kläder :mrgreen:
Var kan man hitta förlädesklänningar till vuxna tror ni?
Finns det överhuvudtaget?
Madicken-typen menar vi...vore väldigt tacksam för hjälp om någon vet

Hej fiaflopp!
Rent spontant funderar jag på om man inte kan få tag på sådana klänningar i hantverksaffärer. Typ sådana affärer som säljer tillbehör till vävning och andra slags handarbeten.
Hur är det annars med sömnadskunskaperna? Jag tror inte det är så svårt att sy sådana klänningar.
Annars får du kanske söka här på nätet.
Tradera kanske? Fast tiden börjar ju bli knapp dessutom.
Linus & Lotta katalogen kanske har? Fast väl inte till vuxna isf? Hmh. Lycka till önskar jag!
Så roligt att er placering kommer med det initiativet också!

Tack för ditt svar,visst har jag symaskin men är URDÅLIG åp att sy just kläder tyvärr :(
Linus och Lotta har bara upp till strl 160 och det kan inte ens flickan ha eftersom hon är så lång för sin ålder.
Vi ska till Gävle och hälsa på min syster nästa helg och kanske kan vi hitta något där men oom inte så blir det stressigt.

Ja eftersom hon kom med det förslager själv så vill vi ju givetvis försöka genomföra det för SÅ omöjligt ska det väl ändå inte vara.
HAr sökt på nätet men det är bara artiklar och så Tradera då förstås som jag inte ens förstår mig på :(

Kul att allt funkar bra , ge er ut tillsammans i affärer och leta , hon kanske får upp ögonen för något annat .
Tror tyvärr inte att det är så många som kommer i liknande kläder typ "Madicken -klänning" med förkläde när man går på mellanstadiet
hon kanske har en helt annan bild av skolavslutning än vad verkligheten sen visar. Är hon däremot en stark person och väl medveten om att detta inte är riktigt på modet men hon inte bryr sig om vad de andra har på sig då önskar jag lycka till med sökandet efter den perfekta klänningen.

Ja vi får ge oss ut och leta efter något annat,det är lite så att hon inte fått vara barn tidigare och det kommer nu allting vilket ju är fantastiskt bra och roligt!
Nu kommer allt som "Mamma-Pappa-Barn" borde ha gjort då hon var mindre men bättre sent än aldrig är det väl även om det är trist att så många barn har det så.
En skolavslutning för henne är nog att hon är ensam i skolan då alla andra har sina föräldrar där tyvärr.
I år får hon en liten present OCH två vuxna som kommer och lyssnar då hon sjunger i fin klänning :D

Ursäkta en nyfiken....
Jag undrar bara om ni klarat av skolavslutningen och om den blev lyckad , vilka kläder det blev och självklart om tjejen är nöjd med sin avslutning
Sitter nu och inväntar resterande barn så det kan bli tårta till fikat idag , jag var lat och beställde en med texten "sommarlov "

Den har inte varit ännu utan den är på Fredag,ska iväg och tokleta med flickan i dag och i morgon men något ska vi nog hitta.
Direkt efter nästan så åker vi till Längshyttan till våran stuga och ska fiska och mysa hela helgen :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp