Skuldsanering - problem för att söka?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag funderar på att söka som jourhem/familjehem, men funderar på ifall det faktum att jag har skuldsanering kommer räknas som att jag inte har "stabil ekonomi".

Jag har inga skulder hos kronofogden.

Jag tycker själv att jag har stabil ekonomi, även om den är tajt för mig personligen, men det är inget som personen som placeras hos mig bör påverkas av.


Mvh

Linda-Marie
 
Hej!
Roligt att du är intresserad av uppdrag!

Mitt råd är att avvakta tills du är klar med skuldsaneringen. Även om man får ersättning vid ett uppdrag så täcker det sällan den merkostnad som uppstår utan man behöver ha en buffert. Man ska spara delar av omkostnadsersättningen till kommande utgifter men vissa månader så behöver man göra större inköp som t.ex. vinterkläder och då går pengarna åt. Ibland kan man få extra pengar vid exempelvis semesterresor, cykel och annat men pengarna kommer då månaden efter. Ersättningens storlek ser också väldigt olika ut beroende på uppdrag.

Hälsningar
Anne
 
Hej!

Tack för din rekommendation, men det svarade inte på min fråga.

Dock så menar du att den ersättning man får för att ta hand om barnen/ungdomarna inte kommer täcka den faktiska kostnaden, utan att man även kommer behöva lägga in egna pengar också?

Då kommer jag definitivt att skippa detta överhuvudtaget.

Tack för informationen.
 
Hej!
Enligt min erfarenhet så skulle en skuldsanering vara ett hinder för att bli uppdragstagare så länge som skuldsaneringen pågår. Även om det heter att det inte ska "kosta att vara uppdragstagare" så ser verkligheten ut en annan idag. Det klassas som ett uppdrag och inte ett arbete och även om det är ett av samhällets absolut viktigaste uppdrag så är ersättningen låg i förhållande till den insats som vi gör.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp