Skyldigheter ?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej! är ny här på forumet och vet inte om tråden hamnar rätt.
Vi har en 16 årig kille placerad och han har nyligen skaffat en tjej. Jag undrar om vi har någon skyldighet att låta dem hänga här fre-sönd utan att knappt röra sig ur rummet ? själv kommer man ihåg att man gick på bio, ut o käka pizza, träffa andra vänner,men dom gör inget....det är väl ok någon fre-lör, lörd-sönd men inte varje helg ! Det är ca 1,5 timmes tågresa mellan dom så dom ses ju inte varje dag, utan då enbart helger...hur gör man ? får vi neka det ? vi vill ju också ha lte ledigt då vi båda jobbar, även helger ibland, och då vill vi ju inte ha hans tjej här också....hur löser ni andra sånt här? Vill inte heller låta dom vara själva då ingen är hemma då det föreligger lite missbruk bakom placeringen....tips och råd och vad gäller egentligen? Är vi tvingade att låta dom vara här?

Det bestämmer du, dina regler gäller i ditt hem.
Varför inte säga varannan helg får ni vara här (om ni inte sover o hänger hela dagarna)
och varannan helg får ni vara hos flickvännen (förutsätter att ni pratat med flickvännens föräldrar)
Kan dom inte vara där så kan du gott säga varannan helg är hon välkommen.

Trixen sa:
Det bestämmer du, dina regler gäller i ditt hem.
Varför inte säga varannan helg får ni vara här (om ni inte sover o hänger hela dagarna)
och varannan helg får ni vara hos flickvännen (förutsätter att ni pratat med flickvännens föräldrar)
Kan dom inte vara där så kan du gott säga varannan helg är hon välkommen.

Tänk så kort och konkret du fick till MINA tankar :wink:
Var just inne och läste men kände att jag behövde fundera på formuleringen.
Mitt hem mina regler, varannan helg är fullt tillräckligt.
Varför inte försöka göra saker ihop för att "få upp dom ur sängen"?
Bowla, åka skidor, gå på bio, promenader eller utställningar......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp