smitning flykt och svek

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla ni kloka!
Hjälp mig att sortera lite i tankar och känslor, vår :angel: hade på torsdag förra veckan ett soc samtal där :angel: ville bo kvar hos oss (tidigare LVU men numer SOL) natten till fredag letar :angel: efter polare som kan komma och hämta :angel: för sprit och droger. På morgonen upptäcker vi att :angel: är borta,, får tag i personen via sms men svarar sen inte, missar alla sina tider och löften. Kommer åter i kväll.

Nu till mina problem..... :angel: har ALDRIG struntat i oss så här, gjort många dumma saker men inte på det här planerande sättet. Jag är super super besviken nu meddelar dock :angel: att denne ska flytta ut till bios igen, ingen kan stoppa personen i fråga. Men :angel: har svåra kognitiva problem, inte hålla sig ren, inte sköta ekonomi, tider, åttaganden, osv osv

Vad ska vi göra??? släppa :angel: fri och se en ung människa med stor säkerhet gå ner sig fullständigt eller slåss?? och i så fall hur??

Som ett ytterst bittert brev på posten så blev jag av med mitt vikariat pga placeringen och allt dess strul plus att vi har 2 andra placeringar att ta hänsyn till. Men mitt hjärta värker,,, av oro kärlek och ännu mera oro...

Snälla kom med lite tanke hjälp här!

//Vilda villan
 
Jag har visserligen ingen erfarenhet men.......
Om hon fick besked i torsdags att hon skulle "hem" och inte själv vill det, ser jag detta som ett möjligt sätt att säga/visa: "ok, då kan jag skita i allt".

Önskar er starkt lycka till hur det än blir
 
Tycker det låter som :angel: vill straffa ut sig....
Om en flytt är nära inpå så brukar det börja hända saker, inga råd men jag kan trösta dig med att det är vanligt......
 
Hej igen :smirk:

Honey - :angel: hade inte fått besked om ev hemflytt torsdagen utan det var ett vanligt inplanerat soc möte :razz:

Nu vandrar vi vidare i vardagen,,, :angel: har i alla fall valt att bo kvar men i annan form. jag vill att :angel: ska slussas ut ordentligt och inte bara smita som instinkten är. Och det har gått hem så nu växlar vi mellan bio och här, här ska :angel: vara när det är tider och passar typ prov psyk osv och sen hos bio när det inte är tider och passa.

En liten tanke har smugit fram så här när det börjat lugna sig.... snacka om att vi krattar manegen för :angel:
På nått sätt blir det som att budskapet är att alla böjer sig och placeringens vilja blir lag, har ni andra upplevt det?

Trixen - ja det har oxå varit min tanke,,, ett rop på hjälp mer än frigörningsprocess.

:roll: suck det är inte alltid lätt att veta :smirk:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp