Oj, förlåt om det blev oklart!
Jag blev bara så upprörd i går när jag fick höra hur soc. gått tillväga i ett familjeärende :evil:
Det gäller inte alls oss. Barnen bor i dag varannan vecka hos mamma resp. pappa. Mamman anser, med all rätt, att pappan dricker, tar ev. också droger, både när barnen är där och när dom inte är det! Han har tydligen suttit hos polisen ett flertal gånger bara i år, och häromdagen var det dags igen :twomad:
Då ska han ha varit påverkad av någonting och gapat o skrikigt inför barnen på allmän plats. Han har också tilltalat ett barn som var med, inte sitt eget dock, med ord som barn INTE ska höra!
Någon ska ha ringt polisen som kom och tog pappan med sig, inför barnens ögon! Eftersom mamman vill ha vårdnad om barnen har hon bett om hjälp från soc. Därför har dom, soc, varit en tid hos mamman, när barnen varit där, och samma sak hos pappan. En vecka på vart ställe tydligen. Barnen är mest tillsammans med farmor o farfar när dom ska vara hos pappan, men såklart inte när soc. var där.
Nu har soc. lagt ner utredningen och säger att mamman ska låta pappan ha barnen när det är hans "tur", och att hon ska sluta lägga sig i när dom är där :evil:
"Barnen mår inte bar av att mamma lägger sig i" när dom är hos pappa! Kontentan av det hela är alltså att allt är mammans fel! Hur tänkte dom nu??? Det finns vittnen till många händelser, även farföräldrar, men som vi alla vet är dom ju medberoende till sonen! Nu har det talats om att en sådan utredning som soc. gjort ska ta betydligt längre tid än en (1) vecka hos varje förälder. Två stycken relativt unga, har tänkt sig att anmäla anonymt för att hjälpa mamman. Jag har faktiskt ingen aning om vem mamman är, känner ungdomarna som är pålitliga och har egna barn, men skulle själv kunna tänka mej att göra en anmälan baserat på vad jag har fått mej berättat. Jag litar till 100 % på dom som berättat! Nån som vet hur en "hemutredning" går till?
Oj, nu blev det långt, men jag är så upprörd för barnens skull :twomad:
//ilm