Stiftelsen Bergslagsgårdar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej jag undrar om det är någon som har haft uppdrag från stiftelsen Bergslagsgårdar . Och i såfall hur dom är att arbeta med . Hur ser ersättningen ut för mindre barn . Är det någon som har haft uppdrag som jourhem men ej varit kontrakterade.

Min erfarenhet av dem är begränsad, men jag vet hur det var då vi tog kontakt med dem för ca 2 år sedan.
Bara ett barn placerat åt gången och man fick inte ha några andra pågående uppdrag från andra kommuner vid en placering. Vi hade ett barn då när vi ringde och vi skulle återkomma när den placeringen upphörde.

Mitt intryck av dem är att de är fyrkantiga, har även hört bakvägen en person som jobbade med dem som också tyckte det.

Idag kanske det är annorlunda. Personen som jag pratade med då sa att de hade funderingar på att göra om strukturen. Man skulle, där det passade tex få ha flera placeringar samtidigt.

/Sara

Hej! Vad jag vet så har flera konsulenter slutat på Bergslagsgårdar efter ledningsbyte förra året... men har ingen aktuell information om hur det är att vara familjehem åt dem efter det.

Mama

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp