Stort hus?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Här kommer ett problem som egentligen inte har med jour/familjehem men som kanske någon av er har stött på.

Vi köpte en tomt för 6 år sen och byggde ett vanligt "kataloghus" på 165 m2 som nu känns för litet (pga jour och familjehemsuppdrag). Vi har börjat fundera lite på att flytta till något större typ 250 m2 men vi hittar inget i vår kommun. Om vi ska bygga nytt igen så vill vi ha ett färdigt kataloghus och inte bygga i lösvirke pga att lösvirke alltid blir dyrare, risk för oseriös byggare med utländsk arbetskraft, krävs mycket mer jobb från vår sida osv.

Är det någon som vet om det finns stora kataloghus gärna med många rum istället för mycket döytor som det känns som att nya hus ofta har.
Är det någon som vet blir jag otroligt tacksam :rollhappy: så jag håller tummarna!!
 
Hur många sovrum vill ni ha? Vårt hus är "bara" 125 kvm men vi har 6 sovrum :) så mycket beror ju på planeringen. Kan ni inte bygga ut istället?
 
Vi har 6 sovrum nu men 2 av dem är väldigt små. Vi skulle kunna tänka oss ett hus med just 6 eller 7 sovrum och 3 toaletter/badrum. Nu känns det som vi går på varandra och det är alltid kö till våra 2 badrum. Tyvärr får vi inte bygga ut för vi har maxat byggytan pga en hög altan.
Vi får se hur det blir när vårt bredvidboende är färdigt i vår då blir vi bara 6 inne i huset.

Trixen jag vet att ni har flera bredvidboenden men hur många är ni inne i ert hus?
 
Just nu så är vi bara 4, ena 18 åriga jourisen ska flytta in i våran etta i dag förhoppningsvis :angel , men det är så olika, som mest har vi haft 7 placeringar inne, syskon som delat rum var det då, men just nu "bara 2 inne".
Funderar på att bygga om tvättstugan och slänga in en toa där också så vi får 3 toaletter inne men vi får se.
Vill ni ha 1 eller 2 plan om ni bygger nytt?
Vad blir det för bredvidboende för er? Nu har ju regeringen klubbat igenom ett nytt förslag att få utöka friggebodar till 20 eller 25 kvm vilket är toppen, då kanske du kan göra fler små rum där?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp