Sysselsättning då barnen är i skola och dagis?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Funderar så det knakar på vadmamma fia ska göra om dagarna då barnen är på skolaoch dagis...vad gör ni som inte har jobb utanför hemmet?

Vore ju inte helt fel att hitta något som kan generera lite inkomst men det spelar ingen större roll men jag behöver något att göra,så vad gör ni andra förutom att städa :D

Har gjort det för länge nu känns det som...alla 3 går på dagis och skola numera och att sita i soffan hela dagarna är inte min grej...sparar till handpening på hus och då får jag att göra men till dess då :smirk:

Vilket angenämt problem du har :D :D
Själv har jag hundar och nån valpkull nån gång om året, det är toppensysselsättning att kombinera med jour.
Så antingen skaffar du hund eller så blir du dagmatte åt någon annans vovve för 100:-/ dag, frisk luft och bättre kondis får du då gratis :claphappy: :banan:

Hej!!! Jag har ca 15 tim i veckan då vårt placerade barn är i förskola och den tiden är jag i stort sett aldrig hemma- träffar skiftarbetande vänner, vi går en promenad, elelr också tränar jag, hälsar på mina far - och morföräldrar som jag fortfarande har i livet, handlar iblend i lugn och ro och kan då låta mig inspireras av nya maträtter. Botanisera i mathyllorna... Ibland hyr jag film och går hem och bara myser.... :smirk:

Mycket tid går till just motion. Jag mår så ofantligt bra av det!!! De dagar jag tränat mest är jag mest nöjd då jag hämta Liten på förskolan. Då är ajg pigg och på gott humör att stimulera/ vila med Liten. Jag har fått röra mig och gjort något bara för mig själv. Och städa, det gör jag nog lite för lite. Har så svårt att prioritera det... :wink: . Har aldrig varit någon städare, trodde jag skulle bli det med man och barn i huset, men icke-och jag är glad för det!!! När barnen är i skola och förskola behöver jag fart och fläkt.

FIAFLOPP: vad bra att du frågar när du vet att du vill förändra-dock har jag inget bra tjäna-pengar-tips!! Jo, förresten, du kan ju instruktör eller liknande i något. Själv har jag haft kurser i livräddning och sånt tidigare. Bra för självkänslan, om man gillar att göra sånt... :idea:

Lycka till med dina timmar alldeles för dig själv, eller tillsammans med andra i /utanför hemmet!!!

Jag har 5 pojkar som är placerade i ålder 2 till 14 år. Har inga problem mad att få tiden att gå. Kör 2-3 maskiner tvätt om dagen samt en massa möten med både Bup och dom olika socialförvaltningarna. Har alltid mat på spisen samt fixar och ordnar med umgängen och packar väskor varje vecka till barn som skall vara borta helgen. Sedan har vi 4 killar som spelar fotboll så det är massor på kvällarna som skall göras med att köra än hit eller dit. Ibland räcker inte tiden till att göra något på egen hand. För att dryga ut min egen ekonomi så är jag kontakt persom till vuxna LSS:ade kvinnor. Har 3 stycken med olika funktionshinder. Något annat hinner jag inte med. Mitt stor fritisnöje är att sy och då blir det ofta till killarna. Hoppas nu inte att någon tycker att jag klaga för jag skulle icke vilja välja bort detta liv, med på frågan om vår sysselsättning då barnen är iväg så blir mitt svar att jag måste fixa så att allt fungera då mina :angel: kommer hem. Att dom får näringriktig mat och har rena kläder samt att deras hem är i ordning. Hinner inte med ett jobb till utan för hemmet.

Vi lever olika liv!!! Härligt!!

Vi har inte så mycket att logistika runt så att det tar hela den fria tiden...men det är skillnad på att ha 5 placerade barn och 1 placerat knyte. :razz: Att få allt runtomkring att fungera med umgängen o annat för många små och större är ju som att jobba.... Och våra biobarn är relativt små så det är mest lek hemmavid under skoltiden. Ganska skönt, men ibland kan jag drömma om det där halvkaoset då allt ska fungera i flygande fläng-kanske kommer dit då små blir större och kanske fler på G men nu njuter jag av MIN alladeles egna tid då jag inte bara är mamma/bonusmamma. :banan: .

Trixen sa:
Vilket angenämt problem du har :D :D
Själv har jag hundar och nån valpkull nån gång om året, det är toppensysselsättning att kombinera med jour.
Så antingen skaffar du hund eller så blir du dagmatte åt någon annans vovve för 100:-/ dag, frisk luft och bättre kondis får du då gratis :claphappy: :banan:

Jag vill inte ha vovve medans vi bor i lägenhet,då vi köper det efterlängtade huset så blir det hund och latt :D

Gör mitt bästa... sa:
Hej!!! Jag har ca 15 tim i veckan då vårt placerade barn är i förskola och den tiden är jag i stort sett aldrig hemma- träffar skiftarbetande vänner, vi går en promenad, elelr också tränar jag, hälsar på mina far - och morföräldrar som jag fortfarande har i livet, handlar iblend i lugn och ro och kan då låta mig inspireras av nya maträtter. Botanisera i mathyllorna... Ibland hyr jag film och går hem och bara myser.... :smirk:

Mycket tid går till just motion. Jag mår så ofantligt bra av det!!! De dagar jag tränat mest är jag mest nöjd då jag hämta Liten på förskolan. Då är ajg pigg och på gott humör att stimulera/ vila med Liten. Jag har fått röra mig och gjort något bara för mig själv. Och städa, det gör jag nog lite för lite. Har så svårt att prioritera det... :wink: . Har aldrig varit någon städare, trodde jag skulle bli det med man och barn i huset, men icke-och jag är glad för det!!! När barnen är i skola och förskola behöver jag fart och fläkt.

FIAFLOPP: vad bra att du frågar när du vet att du vill förändra-dock har jag inget bra tjäna-pengar-tips!! Jo, förresten, du kan ju instruktör eller liknande i något. Själv har jag haft kurser i livräddning och sånt tidigare. Bra för självkänslan, om man gillar att göra sånt... :idea:

Lycka till med dina timmar alldeles för dig själv, eller tillsammans med andra i /utanför hemmet!!!

Tränar gör jag varje dag i from av löpträning,springer ca 4 mil/vecka så motion får jag :claphappy:

Det här med vänner är lite trist för det finns inte så många i min nähet av den varan,1 som arbetar 2-skift och de andra bor mellan 20-80 mil här ifrån.

Bakar,lagar mat,städar.tvättar,pratar och träffarsoc det gör jag ju ang våra 3 placeringar men fortfarande så finns det så mycket dötid...

Kanske skulle hoppa på att anmäla intresse som kontaktperson...fast syftet var att jag sklulle få lite socialt utbyte :D men det var nen dum ide :) Jag testar nog!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp