tänk om....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänk om alla socialsekreterare kunde få prova på att vara familjehem , det vi ställs inför går på inga sätt att läsa sig till. Vår gamla soc-kontakt hade haft flera placeringar och hon var guld värd ( önskar jag kunde skriva hennes namn )

Kanske praktik i familjehem kunde hjälpa dem att se vår vardag med gapiga , svärande barn , omväxlande med trevliga familjestunder då placeringen släppt sin ilska , glömt allt och bara vill ha det trevligt , man står där med ilska och sorg inom sig och fattar ingenting men man är fortfarande upprörd över otrevligheterna som nyss varit , men måste vända sina känslor och ställa upp på "mysstunden ". Visst rinner det av även mej , och hjärtat smälter gång på gång för dessa små juveler som har det så jobbigt i vår värld,
om bara de på soc kunde förstå
Snart bär det av ut i sövädret som nått oss , men det är mysigt :rollhappy:
 
Jadu, det vore en dröm för bra för att vara sann.................
Men nog skulle det behövas ibland.....för vissa.........

Som väl är FINNS guldkorn fortfarande kvar (läs äldre, erfarna), även om dom börjar bli sällsynta
 
Ja det får mig osökt att tänka på gårdagen

vår lilla :angel: var på ett riktigt riktigt "trevligt humör"... efter att ha förökt få igång mej med lite småboxningar i ryggen, lite verbala otrevligheter så kom det vi väntat på..

- du är inte min mamma du bestämmer inte över mej..
- ja, det stämmer, men nu är det så att du bor hos oss och då bestämmer jag.
- Jag ska flytta hem till min riktiga mamma hon är mycket snällare.
Jag svarar inte alls för det var inte "läge" med diskussion, så efter en halvminut kommer det...
- ja, Jag kan väl bo kvar då.. om du slutar bestämma över mej...
Visst är dom väl underbara ibland? :angel :angel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp