Ta emot en nyfödd?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja verkligen olika har jag förstått här på forumet. Det vi gjorde var att skriva en ordentlig lista, med priser på det mesta, Utgick från ikea och Kappahl. En del hade vi inte priser på utan gjorde en uppskattning. Vårt soc, tyckte vi hade gjort ett bra jobb - och jag antar att det är lättare att gå med på summan om man noggrant ser vad det kommer gå till. Jag blev väldigt förvånad själv över att vi kom upp i så hög summa.
Sen större saker, som bilstol, vagn, byrå, och bärsele, specade vi modell och exakt pris, samt motiverade varför de behövdes, tex "bärsele för att underlätta anknytningen", bilstol " är vald utifrån en av de säkrste på marknaden". dessutom skrev vi med de skare vi lånat ihop, tex säng, lakan, babyskydd första månaderna- lite för att visa att det engentligen hade kostat ännu mer om vi köpt precis allt.
 
För oss gick det bra - och dåligt. Bebis kom, knöt an då småningom, och flyttade. Överklagande i kammarätten som vanns av bio. Så sen några veckor tillbaka bor bebis hos bio igen. Vi har fortfarande tätt umgänge för bebis anknytnings skull, men det kommer avslutas. Detta var ju vårt första uppdrag, och det avslutades inte som vi tänkt, men förutom det så var det bra. Vi blev mkt påverkade o ledsna hela familjen när beskedet kom, men jag varnöjd med att jag hela tiden tjatat till mina bioflickor att "det kan bli så att bebis flyttar". Det gjorde att de och vi, trots allt rätt snabbt kunnat ta oss igenom det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp