Tack för lånet!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läkaren tog tillbaka sin anmälan, Lvu hävdes omedelbart så på tre timmar packa jag ihop o tog farväl av vår låne :angel:
Gråtit floder
Fy vad jobbigt

ena stunden är jag samlad men mitt i allt så då bryter jag ihop.

Önskar dig all lycka vår låne :angel: :love:

Vad gör man nu då??? :cry:

Jag skulle vilja ta ett snack med läkaren. Varför var hen först så säker? Och sen ändra sig?
Hoppas hen har rätt denna gången, men så grymt ändå mot denna familj.
Soc sa att läkaren tog tillbaka anmälan för att det nu finns dom som hävdar att sånt här är medfött.
Men vad då kan dom inte se om en skada är ny/gammal eller orsak till akutvård?
Mycket jag undrar runt detta.
Och dom som säger att dom gjort det! Hittar dom nu på! om det nu inte längre finns.
 
Massor med kramar....

Har varit med om liknande själv för snart 1 år sedan, gråter fortfarande när jag tänker på det och saknar ungen så det gör ont i hjärtat. Men det känns bättre...
 
Oförstående- kontstigt att det blev så här. Menar du att bio själva sagt att de skakat barnet?

3 timmar är en kort tid - du hann ju knappt andas innan barnet var ute ur ditt hem. Tillåt dig att gråta o vara ledsen- o tillåt dig att komma tillbaka till glädjen. Jag tror att vi mår bäst om vi får visa att vi är ledsna :cry: det är ju människor vi tar hand om o tycker om- blir liksom lättare att samla ihop sig o ta nya tag o bli full av energi igen efteråt. Sänder en kram till dig o tror att du gjorde ett bra jobb som familjehem för denna lilla/e individ. :claphappy: . Hoppas vi hörs här på forumet framöver också.
 
Tacka för alla kramar dom behövs :littlesad

Bio.familjen i vårt fall har ingen aning om vad som hänt deras :angel:

Men det finns ju folk som säger att dom skakat sitt barn, men nu finns ju Pippigruppen som säger att något sådant ej finns. Ja diagnosen har tydligen bytt namn läste jag om . Men Mio-gruppen dom tror på skakvåld.
Jag hoppas läkaren varit i kontakt med Mio-gruppen där dom är bra på sånt här.

Satt just och läste en artikel från :angel: läkare som uttalat sig i lokaltidningen för bara dryga veckan sen
om barnmisshandel. Hen säger i artileln att det anmäls för sällan och att hen föreläst på akutmottagningarna om barnmisshandel. Nu tar hen tillbaka sin egen anmälan.... Jag vill bara veta varför?
Men som familjehem får man ju inget veta. Jag vet ingenting, varför dom sökt vård eller när?
Bör man anmäla innan man vet hur en skada uppkommit!? Det är ju katastrof att omhänderta barn om föräldrana är oskyldiga.
Som familjehem vill man ju hjälpa barn som far illa, inte bli delaktig i att ta barn av oskyldiga.

Mamman led med mig hon förstog min sorg, och sa att vi kan få träffa :angel:
Jag fick bra intryck av föräldrana önskar dom all framtida lycka.

Vi fick låna vår :angel: i några veckor.

Efter beskedet: badade jag :angel: tog på de finaste festkläderna.
Ville ju att dom får tillbaka en fin :angel:
 
För att pigga upp oss lite har vi tagit fram julstjärnor o adventsstakar.
Nu är det inte så mörkt mer i fönstren.

Familjekär: Har ni hört hur det går för :angel: ni hade?
 
Inte ett ord får vi höra, men där var det ju vårat fel att barnet blivit placerat ( enligt bio mor)
Nu snart 1 år senare har ingen hämtat barnets saker. Men men.
Däremot känner vi en som bor i samma område som barnet så lite rykten hör vi... :smirk: men jag vet inte om jag vill eller inte vill höra för det är inget positivt....Tyvärr.
Man ska ta hand om ett barn i 3 1/2 år och sen ska du bara glömma barnet, som om det aldig skulle varit här.
Det är vad vi i sverige kallar barnets bästa i centrum.. he he
 
Du log mot mig

En sista gång

Du var så lugn

Som om du redan gett dig av

Du såg på mig

Att jag var rädd


Hur kan man nånsin' va' beredd?


Jag fick låna en ängel

Som spred sitt ljus i mitt liv

I varje andetag

Du togs bort från mig

Alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel

För en stund


Du gav mig allt

Ett hjärta kan

Du lever kvar i mig

Så länge livet ger mig tid

Du sa till mig 'Var inte rädd'


Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?


Jag fick låna en ängel

Som spred sitt ljus i mitt liv

I varje andetag

Du togs bort från mig

Alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel

För en stund


Min ängel..


(Jag fick låna en ängel)

Du spred ditt ljus (i mitt liv)

I varje andetag

Du togs bort från mig

Alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel

Jag fick låna en ängel

För en stund


Shirley clamp

Man behöver inte dö för att bli en :angel: .
:angel: dom finns, det är underbara människor runt om oss.
 
Gode tid Woodyobuzz
Så fint ..... fick sitta och läsa om ett par gånger för att smälta ......
Det är ju som om den vore skriven för just denna händelse .....
Den kommer jag att återvända till och läsa om och om och om ........

STORA KRAMAR till dig
 
lyssna på låten på you tube.

I går fick jag gråta en skvätt.
:angel: fick ju med sig alla kläder jag köpt men jag hade
en del eget också efter vår mini.
Dom kläderna och babyfiltarna har jag inte orkat se åt.

Men i går tvätta jag upp en del av våra babykläder
När dom hängde på tork såg vår mini dom och blev påmind om vår låne
:angel: .
Och det blev så starkt så vi kramades å grät en skvätt. Vår mini sa att hen saknar
:angel: , hen älskar :angel: ,vill att :angel: kommer tillbaka , fråga om jag vill att :angel:
kommer tillbak. Om :angel: föräldrar blir sjuka igen får vi tillbaka :angel: ?
Och så sa hen -Först trodde jag det var en ful bebis vi skulle få, men sen såg jag att det var den sötaste bäbisen i världen.

Ska man utsätta sina egna barn för sånt här?
 
Fösta känslan blir väll nej , men mina bio :angel: varav yngsta 8 och äldsta 23 har utvecklat en förståelse och empati som tyvärr är fruktansvärt sälsynt i hela världen . Deras komenterer och diskutioner är insiktsfulla och fyllda med människokärlek och det även trots vissa placeringar varit hemska .
Yngsta :angel: stående fråga nu är om :angel: får något nytt syskon någon gång , helst till julklapp LOL .
Julklappsdiskutionen med lista på klappar var i morse och , jodå , ett syskon kunde faktist tomten fixa fram . Mitt påpekande att vi får bara låna sånna syskon tyckte :angel: var ovanligt korkat och förklarade för mig som om jag var en liten bäbis att det förstår du väll , jag får ett syskon i julklapp kanske hela mitt liv och mitt syskon får en jättekul jul med många presenter och mat i julklapp ....... och säng åxå .
Diskutionen var lång men sammanfattningsvis tyckte :angel: att jag var ovanligt korkad som inte begrep så enkla saker .
Så ...... i längden vinner man mer än man förlorar , ökar hela sin familjs intelekt , samhälsmedvetenhet , logiska tänkande och allt annat .
Den känslomässiga bergodalbanan lär oss åxå en massa och skapar människor som kan hantera motgångar , förluster och saknad . Sådant som lamslår andra finns i familjehem stor kompetens kring och förmåga att hantera . Barnens vinster är ju bland annat lärdomen att resa sig och gå vidare i stället för att tycka synd om sig själva .
Så visst sorgen och saknaden är en del men andra delar är kärleken , känslan av att vara stark som en viking och oövervinnerlig åxå

Skickar kramar till din :angel: :love:
Dig åxå (be :angel: att krama hårt) :love:
 
Jo du har rätt, det här kan man inte bara sluta med, längtar tills vi får en ny placering.
Det man oroar sig mest för är ju att bråka om pengar. Vi lever inte nu något
lågbudget liv. Som soc tycker barnen ska göra.

Tur man har sin egen mini att kramas med. :love:

Frågat ungarna om dom vill göra om det och det vill dom
Så vi hoppas på en låne :angel: av tomten vi med . :bounce: :bounce: :bounce:

Sänder även ett gäng kramar åter
 
Tack så mycket , dom kramarna värmde speciellt skönt nu i det kylslagna vinterlandskapet :D , några till så kan jag stänga av pannan :wink: LOL .
Vi får väl hoppas att vi varit tillräckligt snälla för att tomten ska ge oss den fina julklappen . :banan:
Ska genast sätta mig och skriva brev till tomten och lovar även att vara riktigt snäll nästa år , kanske kan man muta med pepparkaka åxå när man ställer julgröt till tomten :claphappy: :banan:
Ska önska åt er åxå .
Många julkramar :love:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp